Telias WAP-portal blir tillgänglig för alla mobila Teliakunder

Telias WAP-portal blir tillgänglig för alla mobila Teliakunder Från och med 31 maj får alla Telias mobilkunder, även kontantkortskunderna, tillgång till WAP-portalen MyDOF. MyDOF lanserades i september förra året som världens första publika WAP-portal och blev nyligen utsedd till Sveriges bästa WAP-portal enligt tidningen Mobil. - WAP ska vara tillgänglig för alla Telias mobilkunder, det finns idag massor av bra WAP-tjänster som till exempel jobb- och banktjänster, säger Erik Hallberg, chef för marknad och försäljning på Telia Mobile Sverige. WAP blir riktigt intressant nu när en majoritet av Sveriges mobilanvändare får tillgång till tjänsterna, nu står användandet inför ett genombrott. När WAP-portalen lanserades som ett pilottest var den endast tillgänglig för Telias DOF-kunder. I WAP-portalen finns idag mer än 50 olika tjänster under en rad olika kategorier som till exempel; Finans, Nyheter-väder, Shopping, Resor, Sökning och Underhållning. - Utvärderingen av pilottestet visar på ett mycket stort intresse för MyDOF både i Sverige och internationellt, säger Erik Hallberg. WAP-portalen och tjänsterna är tillgängliga från en WAP-telefon. Dessutom kan man komma åt portalen via en PalmPilot, Nokia Communicator eller Windows CE-maskin. Kostnaden för att använda WAP varierar beroende på abonnemangsform och tid på dygnet. Information finns även på www.telia.se Ytterligare information till journalister lämnas av: Charlotte Züger, tf pressansvarig Telia Mobile AB, 070-320 03 83 Erik Hallberg, Chef Marknad och Försäljning, Telia Mobile Sverige, 070-658 16 16 Håkan Ström, PR-ansvarig, Telia Mobile Sverige, 070-555 80 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT01080/bit0002.pdf