Delårsrapport januari - september 2003

Delårsrapport januari - september 2003 Stark orderingång samt kompletterande förvärv - Stark orderingång, framförallt utanför Västeuropa. - Förvärv av Telspec Network Services Division stärker Teligents marknadsposition. - Orderingången ökade med 51% till 239* (158) miljoner kronor. - Orderstocken vid periodens utgång uppgick till 174* (127) miljoner kronor varav löpande ASP- och supportavtal utgjorde 106 (83) miljoner kronor. - Nettoomsättningen uppgick till 163* (167) miljoner kronor. - Resultat efter skatt uppgick till -25* (-96) miljoner kronor. - Resultat per aktie uppgick till -1,30 (-4,90) kronor. * Inkluderande orderstock om 23 miljoner kronor hänförligt till Telspec förvärv. Nettoomsättningen och resultat påverkas ej av förvärvet. Frågor angående denna delårsrapport besvaras av: Ulf Lindstén, verkställande direktör, tel. 08-520 660 97 Lars Alm, ekonomidirektör, tel. 08-520 660 16 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00890/wkr0001.pdf Hela rapporten