Teligent tecknar avtal med Mannesmann o.tel.o

Teligent tecknar avtal med Mannesmann o.tel.o Teligent meddelade idag att man tecknat ett avtal med tyska Mannesmann o.tel.o. Avtalet, med ett ordervärde på cirka 6 miljoner kronor, omfattar Teligents lösningar för nummeröversättning samt det grafiska utvecklingsverktyget Application Builder. - Vi valde Teligent eftersom de visat att de klarar att leverera ledande produkter snabbt och kostnadseffektivt, säger Manfred Schrader, teknisk direktör på Mannesmann o.tel.o. Flexibiliteten i Teligents plattform kombinerad med Application Builder ger oss möjligheten att köra och modifiera våra tjänster med en snabbhet som är avgörande för oss. Vi ser nu närmast fram emot att lansera våra nya tjänster på CeBIT-mässan i Hannover. Mannesmann är en av telekom-branschens verkliga pionjärer. Företaget satte upp Tysklands första privata mobilnät och har sedan etablerat sig som en Europas ledande privata leverantörer av både fast och mobil telefoni. - Vi är självklart mycket glada över avtalet med Mannesmann o.tel.o, säger Rene Fritz, Vd Teligent GmbH. Deras bakgrund och pionjärsanda gör dem till en strategisk och samtidigt mycket prestigefull kund. Teligent P90/E Application Builder ger programutvecklaren en helt komplett grafisk utvecklingsmiljö där nya applikationer för Teligent P90/E kan designas, utvecklas, testas och implementeras enligt "drag-and-drop"- principen. Nummeröversättning ger kunderna möjlighet att styra inkommande samtal till vilket nummer han eller hon önskar, vilket ökar tillgänglighet. För mer information vänligen kontakta: René Fritz, VD, Teligent GmbH. Tel. +49 (0) 211 6579 540, e-post rene.fritz@teligent.de Mica Wänseth, Informationsansvarig, Teligent AB. Tel. 08-599 900 02, e-post mica.wanseth@teligent.se Fakta om Teligent: Teligent utvecklar och marknadsför nätbaserade telekommunikationslösningar för alla typer av nät, t ex tele- och datanät. Främst levereras lösningarna i form av mervärdestjänster som operatörer och tjänsteleverantörer tillhandahåller företag och allmänheten via publika nät. Exempel på lösningar som Teligent erbjuder är Unified Messaging, virtuella call center, alternativa betalningslösningar, nummerportabilitet och virtuella privata nät (VPN). Bland kunderna finns flera av Europas större operatörer, bland andra BT i Storbritannien, Telefónica i Spanien, Telia i Sverige samt Tesion i Tyskland. Teligent har kontor i Nynäshamn, Stockholm, Linköping och Umeå samt dotterbolag i Finland, Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien och Tyskland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Teligent, besök www.teligent.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/30/20010130BIT00590/bit0002.pdf