Teligent tecknar order i Frankrike gällande Mobile Pre-Paid

Teligent tecknar order i Frankrike gällande Mobile Pre-Paid Teligent meddelar idag att man tecknat avtal med en ledande fransk mobiloperatör gällande systemleverans inom segmentet för s.k. Mobile Pre- Paid (kontantkortstjänst). Kundens namn och ordervärdet är konfidentiellt på kundens begäran, men affären anses strategiskt viktig eftersom det handlar om en ledande operatör som blir ny kund till Teligent samtidigt som det handlar om en IN-baserad Mobile Pre-Paid lösning. Mobile Pre-Paid är ett viktigt segment för de flesta mobiloperatörer, och många av den första generationens systemlösningar har nu behov av tilläggsfunktionalitet och uppgraderingar för att klara av nya sorters tjänster. -"Den här affären är frukten av vårt arbete med att satsa på innovativa tjänster och flexibla lösningar gentemot mobiloperatörer. Jag är givetvis mycket nöjd med att vi har tagit den här affären eftersom det handlar om ett högintressant teknikområde såväl som en strategiskt viktig kund", kommenterar Ulf Lindstén, vd och koncernchef för Teligent. Affären innebär leverans av den del av Teligents Mobile Pre-Paid lösning som kontrollerar nät- och samtalshantering. Denna IN-lösning stödjer internationell roaming (CAMEL phase 2) och ska integreras mot en existerande SDP (Service Data Point) i den franska operatörens nät. -"Jag ser detta som ett klart bevis för Teligents flexibilitet och våra unika möjligheter att integrera vår teknologi utifrån den enskilde operatörens specifika behov. Öppenheten och skalbarheten i vår plattform innebär nya möjligheter för denna operatör att lansera nya tjänster och skala upp kapaciteten efter behov", säger Christophe Artignan, Sales Manager på Teligents franska dotterbolag. Leveransen baseras på tjänsteutvecklingsplattformen Teligent P90/E som i skrivande stund är använd i olika konfigurationer och för olika användningsområden av ett flertal ledande internationella operatörer, däribland AT&T Wireless, BT, Tele2, Telefónica, Telia och operatörer inom Vodafone gruppen. För ytterligare information, kontakta: Fredrik Backlund, Corporate Communications Tel. 08 520 660 03 fredrik.backlund@teligent.se Om Teligent Teligent utvecklar och marknadsför avancerade mervärdestjänster för telekommunikationsnät. Tjänsterna och applikationerna som bolaget erbjuder baseras på den generiska tjänsteutvecklingsplattformen Teligent P90/E. Teligents lösningar används idag av ett flertal ledande operatörer, däribland AT&T Wireless, BT, Cingular, Maroc Telecom, T- mobile USA, Tele2, Telefónica, Telia och operatörer inom Vodafone gruppen. Träffa oss i Cannes på 3GSM World Congress, 18-21 februari 2003. (Main hall, monter B17). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00090/wkr0002.pdf