Tengbom förvärvar Olli & Dunge Arkitekter AB och utser ny regionchef

Tengbom förvärvar det Uppsalabaserade arkitektföretaget Olli & Dunge och stärker därmed sin ställning som Mälardalens ledande arkitektföretag med över 200 medarbetare i Stockholm och Uppsala. Mikael Dunge utses samtidigt till ny regionchef för Tengbom Norr, med övergripande ansvar för kontoren i Uppsala och Umeå.

Tengbom har en strategisk målsättning att vara en ledande aktör inom alla områden och segment inom arkitektur, och arbetar inom fem affärsområden – Arkitektur, Stadsbyggnad, Landskapsarkitektur, Inredningsarkitektur och Projektledning. Med totalt över 300 medarbetare på sju kontor runt om i Sverige är Tengbom ett av Nordens största arkitektföretag, och ett av få arkitektföretag som med trovärdighet kan erbjuda både bred och djup kompetens inom alla arkitekturens delar. – I och med förvärvet av Olli & Dunge Arkitekter stärker vi vår position på Uppsalamarknaden ytterligare, och skapar ett mycket starkt team med ca 60 medarbetare i Uppsala. Genom utnämningen av Mikael Dunge till regionchef skapar vi dessutom förutsättningar för en fortsatt stark utveckling av verksamheten, kommenterar Magnus Meyer, VD för Tengbom.