TePe blir ny samarbetspartner till STHF

Från och med årsskiftet är TePe Munhygienprodukter ny samarbetspartner till STHF, Sveriges Tandhygienistförening. Samarbetet innebär att STHF som yrkesförening ställer sig bakom TePes produkter och rekommenderar dem för mun- och tandvård.

Syftet med samarbetet är att gemensamt sprida kunskap om munhälsa och tandhygienistens betydelse för munhälsoarbetet. En del av tandhygienistens arbete är att rekommendera bra munvårdsprodukter.

— STHFs samarbetspartners ska stå för kvalitet och trygghet för patienten och då känns TePe, med sina väl beprövade produkter, som en självskriven samarbetspartner för oss, säger STHFs ordförande Yvonne Nyblom.

TePes produkter kommer nu att få bära STHFs logotyp tillsammans med texten ”Sveriges Tandhygienistförening stöder användning av TePes munvårdsprodukter”. Samtidigt som det hjälper till att marknadsföra TePe, synliggör det yrkesgruppen tandhygienister.

STHF har idag exklusivt samarbetsavtal med fyra företag, varav TePe är det enda där avtalet omfattar samtliga produkter i sortimentet.

— TePe är unika i branschen med en bredd i sitt sortiment som gör att både ung som gammal kan hitta något för att upprätthålla en god munhälsa, säger Margaretha Malmquist, informatör på STHF.

— Samarbetet med STHF innebär att vi får godkänt av den viktigaste målgruppen vi har, nämligen tandhygienisterna, säger Regina Adalberth, försäljningschef på TePe. I sin yrkesroll hjälper de patienten att välja lämpliga munhygienhjälpmedel. Mitt önskemål är att vi genom samarbetsavtalet kan involvera professionen ännu mer i vår produktutveckling.

Samarbetsavtalet mellan STHF och TePe löper över tre år.