ABSOLUT på offensiven - ny produkt och nya annonser

Report this content

ABSOLUT på offensiven - ny produkt och nya annonser ABSOLUT ökar farten. ABSOLUT HERITAGE, annonskampanjen om ABSOLUT kvalitet publiceras i månadsskiftet i USA. Tätt på detta följer lanseringen av den nya smaksatta vodkan ABSOLUT VANILIA i Sverige och USA. - Det fortsätter att gå bra för ABSOLUT, världens tredje största internationella spritvarumärke. Försäljningen ökar i världen, vi fortsätter att utveckla vår marknadsföring och vi har spännande produktutveckling på gång, säger Bengt Baron, affärsområdeschef på The Absolut Company. Affärsområdet The Absolut Company hos Vin & Sprit AB har under de senaste två åren ägnat mycket tid och kraft åt att föra det världsomspännande distributörsbytet av ABSOLUT i mål. På majoriteten av de 125 marknaderna där ABSOLUT säljs, har byte av distributör varit nödvändigt, efter att den tidigare distributören Seagram styckats och sålts till olika internationella alkoholdryckesföretag. När de nya distributörerna nu är på plats kan The Absolut Company öka takten. På produktutvecklingsområdet händer det mycket hos The Absolut Company. Fler projekt är på gång och redan i början av nästa år lanseras ABSOLUT VANILIA, i Sverige, USA och Kanada. Ända sedan ABSOLUT CITRON lanserades 1988 har The Absolut Company drivit utvecklingen för smaksatta vodkor. I dag är alla smaksatta ABSOLUT vodkor störst i sina respektive segment i USA. ABSOLUT VANILIA är ett naturligt nästa steg. Hos The Absolut Company valdes vaniljsmaken för den nya produkten eftersom smaken uppfyllde tre ställda kriterier. Den skulle vara känd och omtyckt över hela världen, en smak som har lång livslängd som väl kompletterade övriga medlemmarna av ABSOLUT familjen. - Alla ABSOLUT produkter har tillfört något nytt i sina smaksegment. Så också ABSOLUT VANILIA som är en annorlunda vanilj, mer vuxen och fyllig, förklarar Eva Kempe-Forsberg, marknadschef hos The Absolut Company. I månadsskiftet november-december lanseras annonskampanjen ABSOLUT HERITAGE i USA. I denna kampanj är produkten fortfarande hjälten i annonsen, men flaskan har fotograferats på ett annorlunda sätt för att betona kvalitetsbegreppet. - Vår prisbelönta annonskampanj kan ibland blända och skymma att ABSOLUT är en vodka av högsta kvalitet, säger Eva Kempe-Forsberg. ABSOLUT tillverkas av svenskt vintervete och rent, friskt vatten från vår egen källa. Destilleringsmetoden är oöverträffad för att åstadkomma en ren vodka som ändå behåller sin sädeskaraktär. Dessa argument vill vi lyfta fram i ABSOLUT HERITAGE kampanjen. För ytterligare information kontakta Marika Hjelm Siegwald, informationschef på The Absolut Company, tel 08-744 74 02 eller marika.siegwald@absolut.se Bilder på den nya kampanjen finns på www.waymaker.se Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=22465 The Absolut Company är ett affärsområde inom V&S Vin & Sprit AB som tillverkar, marknadsför och äger rättigheterna till varumärkena ABSOLUT VODKA, ABSOLUT PEPPAR, ABSOLUT CITRON, ABSOLUT KURANT och ABSOLUT MANDRIN. ABSOLUT säljs på 125 marknader och är världens tredje största internationella spritmärke. All ABSOLUT tillverkas i anläggningen i Åhus. Huvudkontoret finns i Stockholm. Hemsidan finns på: www.absolut.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021112BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021112BIT00300/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/12/20021112BIT00300/bild.html Pictures