Flygfrakt för att möta efterfrågan absolut vanilia - en försäljningsframgång i usa

Flygfrakt för att möta efterfrågan ABSOLUT VANILIA - EN FÖRSÄLJNINGSFRAMGÅNG I USA Lanseringen av ABSOLUT VANILIA startade för bara några veckor sedan i USA. Redan nu har försäljningen till grossist överträffat alla förväntningar. - Flera grossister har sålt slut på sina lager med ABSOLUT VANILIA. Efterfrågan har överträffat våra prognoser och vi har för första gången fått använda flygfrakt för att möta den stora efterfrågan, säger Marika Hjelm Siegwald, informationschef hos The Absolut Company. Lanseringen av ABSOLUT VANILIA smygstartade i några amerikanska delstater i februari. Sedan dess har trycket ökat konstant vilket har resulterat i nästan tomma lager hos grossisterna på några få veckor. I två omgångar flögs därför några fullastade jumbojetplan från Ostende i Belgien och från Frankfurt i Tyskland till USA. Totalt flygfraktades 397 ton ABSOLUT VANILIA till USA. Det är första gången någonsin som The Absolut Company flygfraktat någon av sina produkter för att möta efterfrågan. ABSOLUT VANILIA ser ut att bli en mycket framgångsrik smaksatt vodka i USA. Försäljningen går mycket bättre än vad The Absolut Company kunnat förutsäga. - Om försäljningstakten håller i sig, kommer vi med ABSOLUT VANILIA nästan kunna dubbla den totala vaniljvodkaförsäljningen i USA, säger Marika Hjelm Siegwald. Produktkvalitet är nyckeln Det har tagit The Absolut Company ett år att utveckla den sjätte medlemmen i ABSOLUT familjen. ABSOLUT VANILIA är en annorlunda vaniljvodka, den är inte lik någon annan vaniljvodka. ABSOLUT VANILIA har en fyllig, aromatisk och komplex karaktär av vanilj och kola samt toner av mörk choklad. Den är mindre söt än andra vaniljprodukter, eftersom den är smaksatt med vaniljstång och inget socker. Allt detta tillsammans ger ABSOLUT VANILIA en mer vuxen framtoning. ABSOLUT VANILIA finns på Systembolaget från 1 april. För ytterligare information kontakta: Marika Hjelm Siegwald, Informationschef The Absolut Company, 08 744 74 02, mobil 070 377 74 02, marika.siegwald@absolut.se För pressbilder: Bilder finns att ladda ner från Press Room på absolut.com The Absolut Company är ett affärsområde inom V&S Vin & Sprit AB som tillverkar, marknadsför och äger rättigheterna till varumärkena ABSOLUT VODKA, ABSOLUT PEPPAR, ABSOLUT CITRON, ABSOLUT KURANT, ABSOLUT MANDRIN och ABSOLUT VANILIA. ABSOLUT säljs på 125 marknader och är världens tredje största internationella spritmärke. All ABSOLUT tillverkas vid anläggningen i Åhus. Huvudkontoret finns i Stockholm. absolut.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00770/wkr0002.pdf

Om oss

The Absolut Company has the worldwide responsibility for the production, innovation and strategic marketing of Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa and Our/Vodka. Absolut Vodka is the world’s sixth largest international spirits brand. Every bottle of Absolut Vodka comes from one source, Åhus in southern Sweden. Malibu is the number one rum-based coconut spirit in the world, sold in more than 150 countries. Kahlúa coffee liqueur is the world leader in its category. The head office is located in Stockholm, Sweden. Chairman and CEO is Anna Malmhake. The Absolut Company is a part of Pernod Ricard, which holds one of the most prestigious brand portfolios in the sector.