Världssuccén Glukosrevolutionen äntligen på svenska – balansera ditt blodsocker och förändra ditt liv!

Toppbild PM Glukosrevolutionen

“Jag uppskattade denna bok mycket. Jessie ger fördjupad förståelse för det problem som så många av oss tampas med – att balansera våra blodsockernivåer – därtill enkla användbara, forskningsbaserade lifehacks som verkligen kan hjälpa dig att förändra din hälsa.” – Michael Mosley

Biokemisten och forskaren Jessie Inchauspé har gjort internationell dundersuccé med boken Glukosrevolutionen och Instagramkontot @glucosegoddess, där hon följs av över en miljon människor. Med enkelt, underhållande och lättfattligt språk vill hon dela med sig av banbrytande forskning om hur vårt blodsocker påverkar hela vår hälsa – kunskap som till exempel hjälper oss att hitta energin, öka förbränningen, sova bättre och en rad andra hälsoeffekter både på kortare och längre sikt. Glukosrevolutionen har toppat bästsäljarlistor över hela världen inklusive New York Times Bestseller List, och 3 januari utkommer denna omtalade bok på svenska. Jessie besöker Stockholm för pressaktiviteter 10–12 januari – varmt välkommen med din intervjuförfrågan!

I Glukosrevolutionen delar Jessie med sig av tio smarta och enkla knep som snabbt ger effekt på blodsockret, utan att du behöver vare sig börja med en diet eller ge upp maten du älskar. Boken ger en livsomvälvande insyn i senaste forskningen med tydliga exempel från Jessies egen hälsoresa, allt mäts och analyseras med tydliga illustrationer över hur blodsockertopparna påverkas. Det handlar om något så enkelt som till exempel i vilken ordning du äter maten på tallriken, det vill säga hur du kombinerar olika livsmedel för att jämna ut blodsockertoppen. Och så den hemliga ingrediensen som kan få dig att njuta av sötsaker utan dåligt samvete!

– Genom att koppla ihop ny forskning med mätningar på sig själv och andra, kopplade till helt vardagliga vanor som att äta en bulle, ta en promenad eller äta en grönsallad, har Jessie Inchauspé skapat en unik bibel för dig som snabbt och metodiskt vill stärka din resa mot en bättre hälsa, skriver Maria Borelius, vetenskapsjournalist, som skrivit förordet till den svenska utgåvan.

– Jag har länge följt Jessie Inchauspés fantastiska Instagramkonto och när jag förstod att hon var aktuell med en bok kontaktade jag genast hennes agent. Jag läste manuset och förstod snart att detta var något alldeles extra. Ett helt nytt slags hälsobok, som tar dig med på en hisnande resa in i din kropp och förändrar ditt sätt att äta för alltid, säger Carina Nunstedt, förläggare, Yourlife Books.

Jessie Inchauspé (född 1982 i Frankrike) är biokemist och bästsäljande författare med en tydlig mission – att översätta banbrytande forskning till enkla tips som hjälper människor att förbättra både sin fysiska och psykiska hälsa. Efter avslutad utbildning flyttade Jessie till Silicon Valley där hon bland annat arbetade med genanalyser och insåg att bra matvanor spelar större roll än våra gener när det gäller hälsa. Glukosrevolutionen är hennes första bok, den har i skrivande stund sålts till 36 länder och blivit en global succé.

Jessie bor i New York. Besök gärna hennes hemsida.

Varmt välkommen med intervju- eller förhandsläsningsförfrågan att kontakta
SCHYTTBERG PR: jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23

ISBN 9789198764765| Utgivning 3 januari | Översättning av Carina Nunstedt | Faktagranskning Tomas Ekström

Glukosrevolutionen utges av Yourlife Books i samarbete med TBA Publishing AB.