Damernas Värld & STYLEBY tar plats i The Lobby

Två av landets främsta modemagasin, Damernas Värld och STYLEBY, inleder ett samarbete med The Lobby. Under två månader med start den 27 augusti kommer flera internationella modevarumärken att lanseras på den svenska marknaden genom The Lobby och ett flertal event inom mode, design och skönhet att arrangeras inom ramen för samarbetet.

Stockholm Fashion Week, som når sin kulmen den 28-30 augusti, är en av höstens stora höjdpunkter. Modeveckan utgör även startskottet för Damernas Världs och STYLEBYs närvaro i The Lobby. Från den 27 augusti och två månader framåt kommer modemagasinen att finnas på plats i The Lobby. Under samma period gör flera internationella märken inom mode, design och lifestyle entré på den svenska marknaden.

The Lobby kan liknas vid ett livsstilsmagasin som ändrar skepnad utifrån värdskapet. Under hösten ser vi verkligen fram emot att välkomna två av landets mest välrenommerade modemagasin, Damernas Värld och STYLEBY, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

The Lobby är ett intressant koncept i Stockholm som modeintresserade har koll på, och det är ett bra sätt att erbjuda spännande märken en möjlighet att träffa sina kunder – samtidigt som vi kan skapa upplevelser och innehåll i ytterligare en form på en snygg och tillgänglig yta mitt i stan, säger Martina Bonnier, chefredaktör för Damernas Värld.

På den yta som Damernas Värld och STYLEBY står värdar för kommer magasinen att levandegöras på olika sätt. Här kan kunder både träffa och handla av flera av de mode- och livsstilsvarumärken som syns i magasinen, ta del av modeexpertis genom seminarier och event samt träffa flera av magasinens influencers. Under perioden kommer bland annat smygläsningar, kundkvällar och meet the designer-event att arrangeras.

Vi tittar alltid på nya plattformar för vårt innehåll, och ser The Lobby som en spännande förlängning av vårt magasin. Det känns jätteroligt att låta Damernas Värld och STYLEBY vara pionjärer när det gäller att testa ett handelskoncept där våra läsare kan möta oss på ett helt nytt sätt, säger Jonna Bergh, chefredaktör för STYLEBY.

Ett axplock av de varumärken som kommer att finnas på Damernas Världs samt STYLEBYs yta i The Lobby är: Anthon Wallon, Blanche, Bukvy, Orlando Maroquinier samt Milani Cosmetics.

Tina Landelius, presskontakt, The Lobby

Niklas Sessler, andrechef & ansvarig utgivare, Damernas Värld & DV Mode
E-post: niklas.sessler@dv.bonnier.se

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och på den fysiska handelsplatsen. Här får varumärken möjlighet att presentera sina produkter eller tjänster i en föränderlig miljö och kan inleda en dialog med sina kunder genom olika typer av aktiveringar och event. Läs mer på www.thelobbystockholm.se

Vi tittar alltid på nya plattformar för vårt innehåll, och ser The Lobby som en spännande förlängning av vårt magasin. Det känns jätteroligt att låta Damernas Värld och STYLEBY vara pionjärer när det gäller att testa ett handelskoncept där våra läsare kan möta oss på ett helt nytt sätt.
Jonna Bergh, chefredaktör för STYLEBY
The Lobby är ett intressant koncept i Stockholm som modeintresserade har koll på, och det är ett bra sätt att erbjuda spännande märken en möjlighet att träffa sina kunder – samtidigt som vi kan skapa upplevelser och innehåll i ytterligare en form på en snygg och tillgänglig yta mitt i stan.
Martina Bonnier, chefredaktör för Damernas Värld
The Lobby kan liknas vid ett livsstilsmagasin som ändrar skepnad utifrån värdskapet. Under hösten ser vi verkligen fram emot att välkomna två av landets mest välrenommerade modemagasin, Damernas Värld och STYLEBY.
Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter