Glossybox gör en takeover i The Lobby

Lördagen den 1 december tar Glossybox, världens ledande prenumerationstjänst för skönhetsprodukter, plats i The Lobby. Endagseventet Glossybox Pop-up Shop förväntas locka uppemot tusen besökare och utgör startskottet för julen i The Lobby.

Glossybox, vars affärsidé är att en gång i månaden leverera lyxiga boxar med skönhetsprodukter till kvinnor i åldern 18-45 år, har ca 55 000 prenumeranter i Sverige. För fjärde året i rad bjuder e-handelsföretaget Glossybox in sina svenska kunder till ett heldagsevent på en fysisk handelsplats, Glossybox Pop-up Shop. The Lobby är platsen för årets upplaga som förväntas locka cirka tusen besökare.

- Vi satsar i år på att göra eventet extra glossy genom att ha olika happenings under dagen tillsammans med utvalda samarbetspartners. The Lobby är en fantastisk plats med ett centralt läge och vi kommer att ta tillfället i akt att göra årets Pop-up Shop till den bästa någonsin, säger Sandra Baumann, PR & Partnership Manager, Glossybox Nordics.

Under lördagen har kunder möjlighet att köpa Glossybox Limited Edition Julbox 2018 och får då plocka ihop sin egen box med fem skönhetsprodukter som bonus.

- Detta event är ett utmärkt exempel på hur The Lobby som plattform kan nyttjas. Vi ser ett växande behov av aktiveringar där varumärken kan interagera med sina kunder genom att låta dem ta del av ett spännande innehåll kombinerat med unika erbjudanden, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Glossybox
Glossybox med huvudkontor i Manchester är verksamma i tio länder. När bolaget lanserades på den svenska marknaden i slutet av 2011 låg förväntningarna på ca 10 000 prenumeranter. De överträffades med råge. Under en femårsperiod knöt Glossybox till sig ca svenska 50 000 prenumeranter. Den svenska marknaden har överlägset bäst penetration per capita. Glossybox samarbetar idag med över 1 000 internationella varumärken. Bolaget ägs sedan 2017 av den internationella skönhetsjätten The Hut Group.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och på den fysiska handelsplatsen. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången på den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se

Tina Landelius, kommunikationsansvarig, The Lobby

Sandra Baumann, PR & Partnership Manager, GLOSSYBOX Nordics
E-post: sandra.baumann@glossybox.se
Tel. +46 707 60 70 79

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Vi satsar i år på att göra eventet extra glossy genom att ha olika happenings under dagen tillsammans med utvalda samarbetspartners. The Lobby är en fantastisk plats med ett centralt läge och vi kommer att ta tillfället i akt att göra årets Pop-up Shop till den bästa någonsin.
Sandra Baumann, PR & Partnership Manager, Glossybox Nordics
Detta event är ett utmärkt exempel på hur The Lobby som plattform kan nyttjas. Vi ser ett växande behov av aktiveringar där varumärken kan interagera med sina kunder och låta dem ta del av spännande innehåll kombinerat med unika erbjudanden.
Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.