Nominerade till Guldknappen tar plats i The Lobby

Under ett event i The Lobby ikväll offentliggör Damernas Värld de nominerade till det prestigefulla modepriset Guldknappen. Totalt åtta svenska modevarumärken är nominerade, varav fem i kategorin Guldknappen och tre i kategorin Guldknappen Accessoar. Den 27-29 september kommer de nominerade märkena att finnas i The Lobby.

Sedan slutet av augusti står modemagasinet Damernas Värld värd för en yta i The Lobby. Flera modevarumärken har lanserats på den svenska marknaden inom ramen för samarbetet och ett flertal modeevent har arrangerats under perioden. Under onsdagskvällen arrangeras ännu ett.

Ikväll offentliggör Damernas Världs redaktion de nominerade till Sveriges främsta och mest prestigefulla modepris, Guldknappen, under ett event i The Lobby. Priset som har delats ut årligen sedan 1982 ges till en svensk modeskapare för att främja svensk kläddesign. De nominerade i kategorin Guldknappen 2018 är StyleIn, Soft Goat, By Malina, Hope och Aéryne. De nominerade i kategorin Guldknappen Accessoar 2018 är Fjällräven, Flattered och Krista Kretzschmar.

De nominerade märkena Hope, StyleIn, Soft Goat, By Malina, Aéryne, Krista Kretzschmar och Fjällräven kommer att finnas på plats i The Lobby mellan den 27-29 september.

Guldknappens jury består av Lisa Pettersson, ordförande och modechef Damernas Värld, Martina Bonnier, chefredaktör Damernas Värld, Pär Engsheden, designer, Tina Törnquist, hovstylist, och Niklas Berglind, stylist. Vinnarna av Guldknappen 2018 kommer att utses den 27 oktober under Fashion and Beauty Day.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och den fysiska handelsplatsen. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se.