Swedish Fashion Talents till The Lobby

Imorgon är det nypremiär hos The Lobby. I samband med det fjärde stora innehållsskiftet sedan i våras tar nu ett 30-tal nya varumärken plats i The Lobby. Bland dem återfinns flera av de varumärken som ingår i årets upplaga av Swedish Fashion Talents, Swedish Fashion Councils eftertraktade talangprogram.

Swedish Fashion Talents är ett inkubatorprogram som sedan 2005 drivs av Swedish Fashion Council. Syftet är att främja den svenska modebranschen genom att stötta nya modeskapare och bistå deras etablering på marknaden. Idag är Swedish Fashion Talents Sveriges största plattform för nyetablerade varumärken inom mode och accessoardesign.

Sju varumärken deltar i årets talangprogram. Fem av dem kommer från den 1 november att finnas i The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm: accessoarvarumärkena Andeliusgribbe, Holpp och Rebecca Björnsdotter samt modevarumärkena PRLE och K-ourage.

- Vi ser verkligen fram emot att välkomna några av landets mest talangfulla och nydanande modeskapare till The Lobby. Att kunna erbjuda dem en plattform för att nå ut till en bredare publik känns naturligtvis fantastiskt och jag är övertygad om att deras närvaro i The Lobby kommer att uppskattas av våra besökare, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Swedish Fashion Council och The Lobby har sedan tidigare ingått ett samarbete bland annat i syfte att introducera nya modevarumärken för en bredare publik.

- Att Swedish Fashion Talents nu gör en takeover i The Lobby är ett resultat av ett lyckat samarbete mellan en innovativ plattform och nya, kreativa varumärken, säger Erica Blomberg, marknadschef på Swedish Fashion Council.

Swedish Fashion Talents
Swedish Fashion Talents är ett talangprogram som sedan 13 år tillbaka drivs av Swedish Fashion Council i syfte att främja och stötta nya varumärken. 2018 har sju varumärken valts ut att delta i programmet: Per Götesson, Rave Review, PRLE, K-ourage, Rebecca Björnsdotter, Holpp samt Andeliusgribbe. Fashion Talents har under åren bidragit till en kontinuerlig utveckling av modeindustrin i
Sverige. Faktum är att hälften av de varumärken som idag visas under Fashion Week Stockholm någon gång har deltagit i programmet. Bland tidigare medverkande i Swedish Fashion Talents finns Carin Wester, Minimarket, Bea Szenfeld, Ida Sjöstedt, Stutterheim, altewai.saome, Ida Klamborn och många fler.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och den fysiska handelsplatsen. Här får varumärken möjlighet att presentera sina produkter eller tjänster i en föränderlig miljö och kan inleda en dialog sina kunder genom olika typer av aktiveringar och event. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se.

Tina Landelius, kommunikationsansvarig, The Lobby
E-post: tina.landelius@amffastigheter.se
Tel: +46 722 35 32 69

Erica Blomberg, Head of Marketing, Swedish Fashion Council
E-post: erica@swedishfashioncouncil.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Vi ser verkligen fram emot att välkomna några av landets mest talangfulla och nydanande modeskapare till The Lobby. Att kunna erbjuda dem en plattform för att nå ut till en bredare publik känns naturligtvis fantastiskt och jag är övertygad om att deras närvaro i The Lobby kommer att uppskattas av våra besökare.
Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter
Att Swedish Fashion Talents nu gör en takeover i The Lobby är ett resultat av ett lyckat samarbete mellan en innovativ plattform och nya, kreativa varumärken.
Erica Blomberg, marknadschef på Swedish Fashion Council.