The Lobby blir hemvist åt Influencerpodden

Idag släpps det 62:e avsnittet av Influencerpodden, en av Sveriges största poddar inom näringslivskategorin. Avsnittet utgör startskottet för samarbetet mellan The Lobby och Influencerpodden.

Influencerpodden, som drivs av entreprenören Anton Granlund, lanserades i november 2017. I intervjupodden träffar Anton några av landets mest inflytelserika människor för att lära känna personerna bakom framgången samt kartlägga vad de brinner för, hur de gör för att inspirera och nå ut på bästa sätt.

Influencerpodden har nu ingått ett samarbete med The Lobby, handels- och eventplatsen på Regeringsgatan 61 i Stockholm. Samtliga avsnitt spelas från och med årsskiftet in i glasstudion i The Lobby och lyssnare har därmed möjlighet att se och möta några av Sveriges största influencers i The Lobby under våren. Flera event kommer även att arrangeras inom ramen för samarbetet.

- Vi är oerhört glada över samarbetet som vi tror kan stärka bilden av The Lobby som en intressant upplevelse- och eventarena bland en ung digital målgrupp, säger Hanna Sandberg, marknadsansvarig för The Lobby. Samarbetet med Influencerpodden blir ett spännande tillskott till de event som äger rum i The Lobby och som ofta bygger på möten mellan varumärken eller entreprenörer och deras kunder.

I det 62:e avsnittet intervjuar Anton Granlund komikerduon Tom och Petter som har ca 100 000 instagramföljare vardera. Avsnittet därpå gästas av entreprenören och ex-politikern Jan-Emanuel. Fler stora namn följer under våren.

- Det känns riktigt kul att inleda ett samarbete med The Lobby, delvis på grund av mitt intresse och erfarenhet av retail men också för att podden blir mer fysisk. Miljön i The Lobby är riktigt inspirerande att podda i, säger Anton Granlund, grundare av Influencerpodden samt vd på Slash.ten/Global Retail Group.

Tidigare medverkande i Influencerpodden har bland andra varit Angelica Blick, Frida Boisen, Alice Stenlöf, Therese Lindgren, Sarah Sjöström, Rami Hanna samt bröderna Daniel och Emil Norberg.

The Lobby på Regeringsgatan 61 i Stockholm är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här samlas innovativa lösningar för morgondagens shopping, umgänge och service under ett och samma tak. The Lobby invigdes under våren 2018 och erbjuder kurerat innehåll som byts ut löpande. Fjolåret kunde sedermera summeras till totalt 145 utställande varumärken och 101 event och aktiveringar tillsammans med samarbetspartners och utställande varumärken. Läs mer om The Lobby samt aktuellt tema på www.thelobbystockholm.se

Tina Landelius, kommunikationsansvarig, The Lobby

Linn Muhr, Head of Broadcast, Wearecube AB
E-post: linn.muhr@wearecube.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Vi är oerhört glada över samarbetet med Influencerpodden som vi tror kan stärka bilden av The Lobby som en intressant upplevelse- och eventarena bland en ung digital målgrupp. Det blir ett spännande tillskott till de event som äger rum i The Lobby och som ofta bygger på möten mellan varumärken eller entreprenörer och deras kunder.
Hanna Sandberg, marknadsansvarig för The Lobby
Det känns riktigt kul att inleda ett samarbete med The Lobby, delvis på grund av mitt intresse och erfarenhet av retail men också för att podden blir mer fysisk. Miljön i The Lobby är riktigt inspirerande att podda i.