The Lobby goes Christmas!

Idag är det nypremiär i The Lobby. Nu öppnar nämligen Christmas Lobby, en modern julbutik och mötesplats. Med ett flertal noga utvalda märken och produkter inom tech, skönhet, mode och livsstil ska det vara lätt att hitta rätt.

Christmas Lobby samlar flera nylanserade och innovativa märken på en plats. Under perioden 4–24 december anordnar Christmas Lobby också ett flertal event, på öppningsdagen arrangeras bland annat en modevisning med Ingmari Lamy, fotomodellen som nyligen utsågs till en av de 100 mest inflytelserika av amerikanska Vogue.

Christmas Lobby kureras av Maria Forssén, initiativtagare och grundare av plattformen So Stockholm samt Stockholm Beauty Week.

- I juletider känns bra att medverka till en mötesplats där vi inte bara säljer det bästa på ett och samma ställe utan också har möjlighet att mötas och inspirera varandra. Vi ser fram emot många spännande möten och möjligheten att som kund kunna handla direkt av entreprenören bakom produkten.

Julen har därmed gjort ett betydande avtryck i The Lobby. För när The Lobby går sin första jul till mötes gör man det på sitt sätt. Juldekorationerna är en reflektion av platsen och de utställande märkena: innovativt och nytänkande. Ett vattenfall av amaryllis och silverris har tagit plats i skyltfönstret och granar dekorerade i frostiga, isblåa silverdetaljer hänger från taket.

- Vi ville skapa något unikt i The Lobby, därför valde vi att jobba med juldekorationen på ett nytänkande och kreativt sätt. Vi älskar att tänka utanför ramen och utgår alltid från blommorna när vi gör våra kreationer, säger Nathalie Hildenborg, en av grundarna till Bloom Away som står bakom blomsterdekorationerna.

Även musiken är särskilt framtagen för att få fram en frostig, kristallig känsla som ska spegla utsmyckningarna i övrigt. Och på discotoaletten spelas så klart juldisco med Motown-influenser.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och på den fysiska handelsplatsen. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Maria Forssén, initiativtagare till Christmas Lobby och grundare av plattformen So Stockholm samt Stockholm Beauty Week.
Vi ville skapa något unikt i The Lobby, därför valde vi att jobba med juldekorationen på ett nytänkande och kreativt sätt. Vi älskar att tänka utanför ramen och utgår alltid från blommorna när vi gör våra kreationer, säger Nathalie Hildenborg.