The Lobby har chans att vinna tre priser

The Lobby är en av fyra nominerade till Nordic Council of Shopping Centers pris för Bästa innovation. Vinnaren koras under NCSC Awards som går av stapeln den 23 oktober. Det är den tredje nominering på kort tid. The Lobby har även nominerats till Svenska Designpriset i kategorin Information Digital samt till Habit Modegalan i kategorin Årets kreativa kundupplevelse.

- Det är fantastiskt kul! Vi är oerhört stolta över att The Lobby uppmärksammas på olika sätt och har chansen att kamma hem priser inom så skilda områden som innovation, kundupplevelse och webbdesign. Det sporrar oss fortsätta utveckla The Lobby, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

På tisdag stundar NCSC Awards. Det är Nordic Council of Shopping Centers årliga tävling som sedan 2007 arrangeras i syfte att stödja branschens utveckling. Under tisdagskvällen koras bland annat Sveriges bästa köpcentrum. Nytt för i år är att ytterligare två priser har instiftats, Best Marketing Campaign och Best Innovation. The Lobby är nominerad i den senare kategorin, bland annat för sitt mod att ta ”steget fullt ut i det oprövade” och viljan ”att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.”

Men detta är alltså inte det enda pris som The Lobby har chans att kamma hem under kommande veckor. På torsdag arrangeras Svenska Designpriset, en tävling som är öppen för alla som arbetar med formgivning, med målsättning att främja svensk grafisk design och kommunikation. The Lobby är nominerad för sin webbplats i kategorin Information Digital.

Därnäst går Habit Modegalan av stapeln den 1 november. Det är det 12:e året i rad Habit hyllar årets stjärnor på modehimlen. Vinnare koras i 12 kategorier och ett hederpris delas ut. The Lobby är nominerad i en av tre nya kategorier: Årets kreativa kundupplevelse. Övriga finalister i kategorin är &Other Stories på Biblioteksgatan samt Zetterberg Couture.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och den fysiska handelsplatsen. Här får varumärken möjlighet att presentera sina produkter eller tjänster i en föränderlig miljö och kan inleda en dialog sina kunder genom olika typer av aktiveringar och event. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se.

Mobil:+46 722 35 32 69

Det är fantastiskt kul! Vi är oerhört stolta över att The Lobby uppmärksammas på olika sätt och har chansen att kamma hem priser inom så skilda områden som innovation, kundupplevelse och webbdesign. Det sporrar oss fortsätta utveckla The Lobby.
Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter