The Lobby lanserar wellnesstema för hösten

I höst kommer hälsa och välmående att stå i fokus i The Lobby. Idag gör varumärkena YMR Track Club, Nunc och Glacial Bottle entré i The Lobby och smyglanseringen av ett av höstens stora teman är ett faktum.

I augusti lanserar The Lobby sitt tredje innehållsskifte sedan öppningen i april. Ett av höstens stora teman är ”Wellness”. Hälsa och välmående är därmed den röda tråd som förenar många av de märken som finns till försäljning i The Lobby från mitten av augusti till slutet av oktober.

Klädmärken som YMR Track Club och Workout Empire kommer under perioden att bjuda in till event som träningspass inom löpning och yoga, samtal med elitidrottare samt lansering av träningskollektioner. Idag kliver Nunc, Glacial Bottle samt retrosportmärket YMR Track Club, som har hyllats för sin hållbarhetsprofil, in i The Lobby. Inom ett par veckor följer Workout Empire, Didriksons, Apollo och Simris.

För flera märken innebär lanseringen i The Lobby butikspremiär då de hittills bara har funnits till försäljning online. Svensk-italienska Nunc som bokstavligen har lanserat en tidlös armbandskollektion är ett av dem. Nunc betyder nu på latin och armbanden, som har formen av ett armbandsur men saknar visare och urverk, uppmanar sina bärare att leva i nuet. Armbanden är därmed lika mycket ett dekorativt smycke som ett filosofiskt ställningstagande.

Även Apollo kommer att lanseras i en ny kontext i The Lobby. Researrangören, som är en av de största aktörerna i Norden inom träningsresesegmentet, är övertygade om att aktiva semestrar kommer öka markant framöver. Under hela september finns Apollo på plats i The Lobby för att berätta om de möjligheter som finns inom träningsresesegmentet, från traditionella resmål och träningsformer till mer exotiska träningsresor så som yoga i Kappadokien och single track i Indien.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och den fysiska handelsplatsen. Här får varumärken möjlighet att presentera sina produkter eller tjänster i en föränderlig butiksmiljö och kan inleda en dialog med sina kunder genom olika typer av aktiveringar och event. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se.