The Lobby vinner innovationspris

Under tisdagskvällen tog The Lobby emot det prestigefulla priset Best Innovation under NCSC Awards som gick av stapeln på Stockholm Waterfront. The Lobby fick priset för sin vilja att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.

NCSC Awards är Nordic Council of Shopping Centers tävling som arrangeras årligen i syfte att stödja retailbranschens utveckling. Utöver Sveriges bästa köpcentrum korades vinnare i bland andra kategorierna Best Marketing Campaign och Best Innovation.

I hård konkurrens bland totalt fyra nominerade i kategorin Best Innovation var det till slut The Lobby som kammade hem det prestigefulla priset. The Lobby vann bland annat för sitt mod att ta ”steget fullt ut i det oprövade” och vilja ”att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.”

- Vi är oerhört glada och stolta över att motta detta innovationspris! Drivkraften med The Lobby har varit att skapa en testplattform för framtidens handel. Tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners testar vi nya modeller för att framtidssäkra den fysiska handeln. Priset är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare AMF Fastigheter.

Juryns motivering löd:
The Lobby är ett koncept som tar steget fullt ut i det oprövade. Med hög innovationshöjd är man villig att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum och utmana det traditionella sättet att hyra ut yta.

The Lobby har chans att vinna fler priser under kommande veckor. The Lobby har nämligen nominerats till Svenska Designpriset i kategorin Information Digital samt till Habit Modegalan i kategorin Årets kreativa kundupplevelse.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och den fysiska handelsplatsen. Här får varumärken möjlighet att presentera sina produkter eller tjänster i en föränderlig miljö och kan inleda en dialog sina kunder genom olika typer av aktiveringar och event. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se.

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Vi är oerhört glada och stolta över att motta detta innovationspris! Drivkraften med The Lobby har varit att skapa en testplattform för framtidens handel. Tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners testar vi nya modeller för att framtidssäkra den fysiska handeln. Priset är ett kvitto på att vi är på rätt väg.
Göran Swärdh