The Lobbys signaturdoft till försäljning

The Lobby har sedan start haft en signaturdoft. Doften har blivit så populär att besökare regelbundet frågar om den finns till försäljning. Nu gör den det. Lagom till jul lanseras The Lobbys signaturdoft Orange wood i form av ett doftljus.

The Lobbys entréer är doftsatta. När besökare går igenom entréerna till Regeringsgatan 61 i Stockholm kan den anas: The Lobbys egen signaturdoft Orange wood. Orange wood har bland annat inslag av bergamott och yuzu i toppnoten och patschuli och musk i basnoten.

- Varje vecka får vi positiva tillrop och nyfikna frågor om doften. För att tillmötesgå intresset bestämde vi oss för att paketera doften och erbjuda den till försäljning. Nu har besökare möjlighet att ta med sig känslan av The Lobby hem i form av ett doftljus, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare AMF Fastigheter.

Doften bidrar till att förmedla känslan av The Lobby. Doften Orange wood ska tillsammans med ljud- och synintryck samverka för att förstärka upplevelsen av platsen. Det är Lexter, The Lobbys ljud- och doftpartner, som har tagit fram The Lobbys signaturdoft. Uppgiften bestod i att skapa en doft som gick i linje med The Lobbys varumärke: innovativt, modigt och nytänkande.

- Luktsinnet är vårt starkaste emotionella sinne. Att på ett subtilt sätt stimulera doftsinnet har ofta effekten att besökare gillar platsen. Att så många har visat intresse för doften är fantastiskt och vi är oerhört glada över det positiva gensvaret, säger Margareta Andersson, vd på Lexter.

Doftljuset finns i två storlekar och kommer att kosta från 89 kronor. Det stora ljuset kostar 149 kronor.

The Lobby är AMF Fastigheters satsning för att testa och utveckla framtidens handel. Här rör sig kunder i gränslandet mellan köpupplevelsen i digitala kanaler och på den fysiska handelsplatsen. De varumärken eller produkter som finns till försäljning i The Lobby visas ofta i en fysisk butiksmiljö för första gången för den svenska marknaden. Läs mer på www.thelobbystockholm.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se

Varje vecka får vi positiva tillrop och nyfikna frågor om doften. För att tillmötesgå intresset bestämde vi oss för att paketera doften och erbjuda den till försäljning. Nu har besökare möjlighet att ta med sig känslan av The Lobby hem i form av ett doftljus.
Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare AMF Fastigheter
Luktsinnet är vårt starkaste emotionella sinne. Att på ett subtilt sätt stimulera doftsinnet har ofta effekten att besökare gillar platsen. Att så många har visat intresse för doften är fantastiskt och vi är oerhört glada över det positiva gensvaret.
Margareta Andersson, vd på Lexter