”Omgiven av Thomas Erikson” - ny podd från succéförfattaren

Thomas Erikson har med sina böcker om kommunikation och ledarskap blivit både ifrågasatt och hyllad. Boken Omgiven av idioter är en av Sveriges mest sålda fackböcker åren 2015 - 2018 och har sålt över 1,5 miljon exemplar globalt. Nu startar författaren bakom succén podden ”Omgiven av Thomas Erikson” där han tillsammans med sina gäster reder ut olika beteendemönster.

Foto: Maria Östlin

Thomas Erikson brinner för kommunikation och vill genom sina böcker, föreläsningar och nu även i podcast-format, få människor att öka förståelsen för våra olikheter och prata mer om hur vi når fram till varandra på ett effektivt sätt.

Mänskligt beteende är bland det mest intressanta som finns! Varför agerar vi som vi gör och vad får det för konsekvenser för vår omgivning? Under hösten kommer jag sätta mig i poddstudion för att träffa profiler och grotta ner mig i beteendemönster, säger Thomas Erikson.

Exempel på gäster i Omgiven av Thomas Erikson:

• Jeanette Höglund, tv-profil och filantrop
  • Hanna ”HanaPee” Persson, bloggare och programledarare
  • Nisse Hallberg, komiker
  • Katarina Gospic, hjärnforskare och författare
  • Lena Ahlström, ledarskapsprofil
  • Kodjo Akolor, programledare och komiker
  • Amelia Adamo, medieprofil
  • Olof Röhlander, författare och coach
  • Frida Boisen, journalist och författare

Fakta: Första avsnittet av podcasten ”Omgiven av Thomas Erikson” släpps den 20 september och därefter nya avsnitt varje fredag. Avsnitten är cirka 30 minuter långa och går att hitta där poddar finns.

För mer information, kontakta gärna Thomas presskontakt; Edit Künstlicher, edit@editk.se, 070-818 57 00

Thomas Erikson är författare, ledarskapscoach och föreläsare. Thomas har skrivit tre böcker om kommunikation och mänskligt beteende varav boken Omgiven av idioter har sålts till över 40 olika länder. Thomas har även skrivit böckerna, ”Omgiven av psykopater” och ”Omgiven av dåliga chefer” som följer samma tema. Med sina böcker som bas föreläser Thomas över hela Europa. Thomas arbetar även med att utveckla företag och organisationer utifrån ett ledarperspektiv och har coachat drygt 4500 chefer och ledare för att de ska bli bättre och effektivare i sina uppdrag.

Taggar:

Om oss

Thomas Erikson är författare, ledarskapscoach och föreläsare. Thomas har skrivit tre böcker om kommunikation och mänskligt beteende som har sålt mer än 2,5 miljoner exemplar globalt och till över 100 olika länder. Omgiven av idioter är en av Sveriges mest sålda fackböcker 2015-2018. Thomas har även skrivit böckerna, ”Omgiven av psykopater” och ”Omgiven av dåliga chefer” som följer samma tema. Med sina böcker som bas föreläser Thomas över hela Europa. Thomas arbetar även med att utveckla företag och organisationer utifrån ett ledarperspektiv och har coachat drygt 4500 chefer och ledare för att de ska bli bättre och effektivare i sina uppdrag. Thomas är aktuell med sin nya bok Omgiven av motgångar som släpps den 13 mars 2020.

Snabbfakta

Citat

– Mänskligt beteende är bland det mest intressanta som finns! Varför agerar vi som vi gör och vad får det för konsekvenser för vår omgivning? Under hösten kommer jag sätta mig i poddstudion för att träffa profiler och grotta ner mig i beteendemönster
säger Thomas Erikson