8 to Glory – det officiella PBR-spelet är nu tillgängligt på PlayStation 4 och Xbox One

Spela som 40 av världens främsta bull riders mot 30 av de tuffaste tjurarna

8 to Glory - det officiella spelet från PBR (Professional Bull Riders), är nu tillgängligt för PlayStation 4 och Xbox One för $29.99. PBR tävlar i fem länder globalt och sporten visas på TV i mer än 130 territorier. PBR har mer än 82 miljoner fans endast i USA (ESPN Sports Poll).

Spelet erbjuder en variation av spellägen som låter spelarna följa den riktiga PBR-säsongen och återskapa legendariska matchups. Fans kan uppleva säsongen på PBR-touren med the bästa ryttarna och högst rankade tjurarna från PBR, inklusive så väl världsmästaren från 2017 Jess Lockwood som tidigare mästare Cooper Davis, J.B. Mauney och Silvano Alves. Tjurarna inkluderar SweetPro´s Bruiser, Magic Train och Spotted Demon. Fans kan också spela mot varandra som tjur mot ryttare i ”versus mode”.

Väljer man att spela den fulla säsongen så replikeras den aktuella 25:e PBR: Unleash the Beast med samma event och arenor. Det finns möjlighet att öka ryttarens styrka och skicklighet med ny utrustning under säsongen med det slutliga målet att vinna PBR World Championship.

”8 to Glory placerar spelarna i sina favoritryttares stövlar när de tävlar i den verkliga 2018-touren från New York City till finalen i Las Vegas”, säger Sean Gleason, vd, PBR. ”För att fira spelet och PBR:s 25-årsjubileum har vi planerat ett antal spännande promotions de kommande månaderna för att hålla fansen engagerade.”

“Alla som är intresserade av sport, och särskilt tjurridningsfans, borde kolla in spelet och uppleva den riktiga spänningen från PBR på PlayStation 4 eller Xbox One”, säger Don Geyer, vd, Three Gates. ”Samtidigt som PBR fortsätter att växa världen över har vi levererat en realistisk PBR-upplevelse som kan uppskattas av alla åldrar”.

SPELINNEHÅLL

• Riktiga PBR-säsonger - följ den verkliga PBR-säsongen och de riktiga eventen i Campaign Mode.
  • 40 riktiga PBR-ryttare och 30 riktiga tjurar – spela som dina favoritryttare och gå upp mot de högst rankade tjurarna.
  • Tävla Head-to-Head – lokal multiplayer mode låter användarna spela som tjuren eller ryttaren mot varandra.
  • Leaderboards och tävlingar- tävla om att ha de högst rankade spelarna och tjurarna och om att få högsta poäng på en enskild omgång med de svåraste tjurarna.
  • Samla och dominera – prestera och vinn events för att få tillgång till de bästa ryttarna och tjurarna och maxa ditt bull team och stall.

Three Gates planerar online event och turneringar som ska ge fansen chansen att tävla mot toppgamers för att vinna 8 to Glorys mästerskapsspänne.

Länk till speltrailern: 8 to Glory Trailer

Don Geyer, VD, Three Gates AB
Telefon: 0705 – 54 73 33
E-post: don@threegates.se