Offensive Combat: Redux! första DLC-uppdatering på Steam och Humble Store

Three Gates lanserar nytt nedladdningsbart innehåll (”Downloadable Content”, ”DLC”) till det nyligen utgivna FPS-spelet Offensive Combat: Redux!. Idag lanseras även spelet på Humble Store, som är den näst största distributören för PC-spel vid sidan av Steam. Spelet ges ut i normal version ($7,99) samt som 4-pack ($29,99), båda kraftigt prisreducerade från ordinarie pris på $19.99 respektive $59.99. Se erbjudandet på Humble Store här: https://www.humblebundle.com/store/offensive-combat-redux-4-pack

19:e september DLC-uppdatering

Den första stora DLC-uppdateringen till Offensive Combat: Redux! innehåller:

• Ändring av enspelarläget så att spelare kan samla erfarenhetspoäng och mynt för att låsa upp vapenuppgraderingar, utan att behöva tävla mot andra personer
  • Två nya banor:
  • Shortest Yard – Containrarna döljer en hemlighet, men alla är mer fokuserade på att hålla sig vid liv i denna trånga närstridsbana
  • Last Resort – En vacker strandort där någonting har gått hemskt fel efter att OC-legionen har anlänt för att leka
  • Flera nya kostymer till spelkaraktärerna (som kan upptäckas i spelet)
  • En Anonymous-kostym baserad på den ökände Guy Fawkes-mask som bärs av hackergruppen med samma namn
  • Nya förnedrande gester (”pwns”)

Spelet kommer att få en ny DLC-uppdatering varje månad under resten av 2017, med minst en ny bana, flera kostymer, nya gester och en del annat. Spelet finns sedan tidigare tillgängligt på Steam, och från och med idag även på Humble Store i Nordamerika, Europa och Latinamerika med regionspecifik prissättning.

Om Offensive Combat: Redux!

Offensive Combat: Redux!™ är ett frenetiskt online FPS-spel i högt tempo som låter spelare visa upp sina färdigheter och spela som ett antal olika unika karaktärer som t.ex. kommandosoldater, utomjordingar, ödlor, kycklingar, orker, pirater, discostjärnor och till och med Drumpf! Utrusta dig med galna vapen och möt mördarrobotar i enspelar-läge, eller spela dödsmatcher och ”fånga flaggan” tillsammans med vänner, eller varför inte hoppa in i en alla-mot-alla dödsmatch? Spelet finns initialt tillgängligt i Europa och Nordamerika till Windows-baserade PC-datorer. Det finns planer på att lägga till stöd för fler regioner och plattformar.

Trailer: https://youtu.be/WSa-JhFY5nY

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 - 54 73 33 E-post:don@threegates.se

Sean Kauppinen (for SlapShot Games)
International Digital Entertainment Agency (IDEA)