• Jumpgate AB/

Three Gates utvecklar Professional Bull Riders spel 8 to Glory – Bull Riding för PlayStation och Xbox

Baserad på det framgångsrika mobilspelet kommer konsolversionen att lanseras 2018

Professional Bull Riders (PBR) och Three Gates meddelar att 8 to Glory – Bullriding kommer att lanseras för konsol.

8 to Glory – Bull Riding som lanserades för mobila plattformar i augusti 2016 kommer att ta ”the toughest sport on dirt” till PlayStation och Xbox under första halvåret 2018 i samband med PBR:s 25-årsjubileum.

8 to Glory – Bull Riding är ett spännande, action-drivet och unikt sportspel med varierade spellägen som låter spelarna följa den riktiga PBR-säsongen och återuppleva legendariska matcher. Spelarna kan välja mellan sina favoritryttare med en vikt på ca 70 kg och försöka betvinga en rasande tjur på över 700 kg.

”Över 700 000 spelare har hittills laddat ner 8 to Glory på mobil, vilket visar efterfrågan på spelprodukter som reflekterar den unika spänningen i professionell tjurridning”, säger Don Geyer, VD för Three Gates AB. ”Med pyrotekniken och rock n´roll-stämningen under PBR-eventen och den episka kraftmätningen mellan ryttaren och tjuren ger PBR perfekta förutsättningar för att skapa en spännande spelupplevelse. Det är en ära att få ge liv till den här sporten, som är fylld av hjältar, legender och de modigaste idrottsmännen, i ett nytt konsolspel.”

“Att ta 8 to Glory vidare till konsol är en naturlig utveckling efter vår framgångsrika mobillansering”, säger John Sohigian, Vice President, Consumer Products, PBR. “Efter den inledande lanseringen i samband med vårt 25-årsjubileum, så avser vi att lansera årliga versioner av spelet med uppdaterade säsongsdata, nytt innehåll, spellägen, och nya funktioner unika för konsol”.

SPELFUNKTIONER

• Riktiga PBR-säsonger Följ den riktiga PBR-säsongen i Campaign Mode
  • Dussintals riktiga PBR-ryttare och tjurar – Spela som dina favoritryttare och möt de tuffaste tjurarna
  • Multiplayer – Lokalt multiplayer-läge låter spelarna möta varandra som tjur respektive ryttare.
  • Poängmätning och tävlingar – Tävla om att ha de högst rankade ryttarna och tjurarna.
  • Samla och dominera – Utför prestationer och vinn event för att få tillgång till de bästa ryttarna och tjurarna och maximera ditt tjurteam och stall.

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 - 54 73 33 E-post:don@threegates.se

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential, som omfattar underhållningsspel, online gambling och sociala kasinospel. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk.

Taggar: