• Jumpgate AB/

Tivola och Three Gates meddelar att Pet World: My Animal Hospital nu finns tillgängligt på Apple Store under namnet Cute Animal Care Game

Pet World: My Animal Hospital lanserades i december 2018 på Google Play Store för Android och är ett av Tivolas mest framgångsrika speltitlar. Spelet har nu godkänts för Apple Store under namnet Cute Animal Care Game.

“Att få Pet World: My Animal Hospital plötsligt godkänt för Apple Store var en oväntad bonus. Den ökade räckvidden av spelet kommer att öka intäkten i Tivola-portföljen omedelbart. Vi är mycket entusiastiska och optimistiska över utvecklingen”, säger Don Geyer, VD Three Gates AB.

“My Animal Hospital har varit en framgångssaga för Tivola på Android och spelet markerar bolagets senaste steg i att anpassa våra spel till en modern affärsmodell baserad på free-to-play (”F2P”), samtidigt som vi ökar kvaliteten i produkterna. Apples godkännande av spelet har en mycket positiv påverkan på vår syn på utsikterna för 2020, och vi ser fram emot att se hur spelet presterar. Nästa steg i utvecklingen blir den kommande generationen av F2P-spel, som vi kommer att lansera under nästa år”, säger Harald Riegler, Product & Integration Officer Tivola Games.

Om spelet:

Rivsår, brustna muskelfiber och myggbett – söta djur behöver din hjälp! Som en respekterad veterinär tar du dig an söta djur såsom hundar, apor, alpackor och pandor. Administrera din egen klinik och studera nya sjukdomar och behandlingar. Oavsett om det gäller ett blåmärke, en bruten tass eller en tarminfektion – den första undersökningen visar symtomen. Du kommer sedan med hjälp av en serie spännande minigames att kunna ställa en diagnos. Viktiga instrument såsom stetoskopet och termometern kommer att hjälpa dig. Om du hittar rätt symtom, kommer djuret att flyttas till rätt avdelning. Där kan du fortsätta att behandla djuret med ytterligare alternativ, som röntgen eller ultraljud.

Features:

• Ta hand om ditt eget djursjukhus
  • Lär dig de dagliga rutinerna som veterinär
  • Undersök och ta hand om söta djur
  • Spela roliga minigames
  • Samla dagliga mynt och belöningar
  • Lås upp olika behandlingsrum
  • Designa din helt egna klinik med olika dekorationer

Pet World – My Animal Hospital – Dream Jobs: Vet

I november meddelades att Three Gates förvärvar Tivola Games. Förvärvet är villkorat av, bland annat, finansiering.

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 - 54 73 33 E-post: don@threegates.se

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.threegates.se

Denna information är sådan information som Three Gates AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 december 2019 klockan 15:30 CET.