Thule går till havs – världspremiär för Thule båttrailers på Båtmässan i Göteborg

Den 4 februari, i samband med båtmässan i Göteborg, presenteras för första gången båttrailers med Thules välkända varumärke. Efter omfattande studier av båtägares användning och uppfattningar om design och funktion presenterar Thule ett komplett modellprogram för transport av båt såväl som jetski. Formspråket är modernt och sportigt. Funktionerna är smarta, säkra och snygga.

Under 2012 kommer alla båttrailers inom Thule Group, som fram tills nu har marknadsförts under namnen Fogelsta och Brenderup, att döpas om till Thule. Genom att bli en del av Thule och samtidigt förändra delar av trailerns design och funktion sjösätter vi en produkt med högre kvalitet, bättre funktionalitet och betydligt högre premium känsla.

Designen av Thule båttrailers grundar sig på en omfattande undersökning bland kunder till Thule, konsumenter och entusiaster. Undersökningen kartlägger vad båtägarna uppfattar som störst svagheter i dagens trailers, såväl som vilka detaljer de saknar och vad som avsevärt skulle underlätta användningen. Den enskilda detalj som stuckit ut i undersökningar och kommentarer är problemet med trailerns ljusramp när båten ska lastas eller lossas.

-       Efter att ha lyssnat till användarna kom vi fram till att en av de enskilt bästa förbättringarna vi kunde göra var att lösa problemet med ljusrampen bakpå trailern, säger Fredrik Ohlsson, VD Thule Trailers. Den måste enkelt kunna tas av när man ska köra ner trailern i vattnet och sedan lika enkelt sättas på igen. Det har vi löst med en enkel såväl som snygg och säker lösning.

Unikt för Thules båttrailers är att det kompletta modellprogrammet, med sina runt 30 olika trailers, är segmenterat efter typ av användare och konsument, inte bara enligt en teknisk specifikation. Detta innebär att det är lätt för konsumenten att veta vad han eller hon ska titta efter. De utvalda konsumentgrupperna är Activity, Cruising, Fishing, Trolling, Sailing och Action.

Thules båttrailers har ett sportigt och elegant utseende, färgsatta i vitt, svart och med det nakna galvaniserade stålet. Samtidigt är de, precis som alla Thules produkter, designade utefter ledorden smart, säkert och snyggt.

-       Det är världspremiär för Thules båttrailers på Båtmässan här i Göteborg. Det innebär också att det är första gången vi visar produkterna för återförsäljare och konsumenter så givetvis är vi spända på mottagandet, avslutar Fredrik Ohlsson.

Thules båttrailers börjar säljas hos ledande båthandlare och återförsäljare av släpvagnar under tidig vår 2012. För mer info se www.thule.com från 4 februari.