Hi3G väljer TietoEnator

TIETOENATOR ABP PRESSMEDDELANDE 20.6.2002 KL 13.00 1 (1) Hi3G väljer TietoEnator TietoEnator tecknar ramavtal med mobiloperatören Hi3G och blir en av företagets Preferred Suppliers. Avtalet gäller tillsvidare och omfattar konsulttjänster inom IT. Hi3G arbetar med utveckling av 3G-tjänster och 3G-nät och har UMTS- licenser i både Sverige och Danmark. - Hi3G är en viktig aktör i utbyggnaden av 3G-nätet och avtalet är därför viktigt för vår egen satsning inom 3G. I samarbetet får vi användning av vår breda kompetens inom hela värdekedjan, från leverantör till slutkund, inom både telekom och media, säger Erik Nordmark, VD på TietoEnator Telecom Sverige. TietoEnator har idag cirka 2000 konsulter som arbetar inom telekomområdet. Avtalet med Hi3G innebär att företaget ytterligare stärker sin position på den nordiska telekommarknaden. För ytterligare information, kontakta: Erik Nordmark, TietoEnator Telecom Sweden Mobil: 0709-94 66 49 E-mail: erik.nordmark@tietoenator.com Med nästan 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/20/20020620BIT00210/wkr0002.pdf