SLU valde TietoEnators konsulttjänster för bredd och djup

SLU valde TietoEnators konsulttjänster för bredd och djup Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har för första gången genomfört en upphandling av konsulttjänster genom ramavtal. SLU har ett brett behov av konsulttjänster och valde TietoEnator som en av fyra ramavtalsleverantörer på grund av företagets bredd och djup. Konsultuppdragen som omfattas av ramavtalet innefattar allt från IT- och ADB-konsulter till ekonomi-, PA-, organisations- och ledningskonsulter, och avtalet löper från 1/1 2000 till 31/12 2001. Det finns flera orsaker till att SLU nu gjort en upphandling genom ramavtal. - Inom vår organisation finns ett brett behov av konsulttjänster och nu tyckte vi att det var dags att ta ett samlat grepp kring våra inköp av dessa tjänster. En stor fördel med att genomföra en upphandling är att man vet vad man får och att allt är reglerat i avtalet. Dessutom knyter vi närmare kontakter med våra leverantörer vilket gör att de lär sig mer om oss och kan göra ett bättre jobb, säger Thérèse Agehed, byrådirektör och ansvarig för upphandlingen på SLU. Stora förväntningar - TietoEnator erbjuder både bredd och djup, med ett brett spektrum av konsulter samtidigt som spetskompetensen finns. Vi vet att TietoEnator har torrt på fötterna när de sätter igång ett projekt. Naturligtvis har vi stora förväntningar, avslutar Thérèse Agehed. Bengt Henriksson, försäljningsansvarig för statliga kunder inom TietoEnator, ser fram emot att arbeta med SLU. - Det faktum att vi kan tillhandahålla kompetens på många områden tror jag var viktigt i SLUs val. SLU är en ny viktig kund för oss och det känns mycket roligt att ha fått detta förtroende, säger han. För mer information, var vänlig kontakta: Bengt Henriksson, TietoEnator Public Sector, tel: 08-749 86 21 Thérèse Agehed, SLU, tel: 018-67 22 46 TietoEnator är en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa med mer än 10 000 medarbetare och en omsättning på 1.2 miljarder Euro. Vi erbjuder management-konsulting, systemutveckling, integration, drift och support, kommunikationslösningar, programvaror och produktutveckling. Vi har fördjupad kunskap om våra kunders verksamheter inom branscher som t ex bank och finans, skogsindustri, offentlig sektor och telekommunikation. TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00700/bit0002.pdf