TietoEnator effektiviserar Sampos Internetbank

TietoEnator effektiviserar Sampos Internetbank TietoEnator har tecknat ett avtal med Sampokoncernen om leverans av tjänster för nätverksövervakning. Avtalet innebär att TietoEnator, tillsammans med Primasoft, kommer att övervaka tillgängligheten i Sampos Internetbanktjänster inom olika operatörers nätverk och inom Sampos eget nätverk. Avtalet gäller under tre år. Internetbanken har öppet dygnet runt vilket ställer höga krav på Internetbanktjänsterna. Med hjälp av TietoEnator's Webwatch-tjänst kan Sampo nu mäta, optimera och övervaka tillgängligheten i tjänsterna för företagets online-kunder. För Sampo betyder köpet av den nätverksoptimerande tjänsten bland annat att inte behöver göra nya investeringar i licenser, utrustning eller expertkompetens. - Investeringen speglar den vikt som Sampo lägger vid Internetbanktjänster av hög kvalitét. Vi vill kunna erbjuda våra kunder bra tillgänglighet i tjänsterna och därför har vi också lagt stor tonvikt vid att mäta och utveckla tjänstenivån, säger Ari Häll, chef för Sampo Banks Internetbank. - Webwatch-tjänsten är resultatet av en kontinuerlig utveckling av tjänster hos TietoEnator. Sampos Internetbank är ett lysande exempel på e-business, säger Tapani Turunen, direktör vid TietoEnator. Webwatch-tjänsten baseras på produkter från Mercury Interactive Inc. För ytterligare information kontakta: Petri Kahri, Chef för IT-Produktion, Sampo Bank ABp, +358 10 514 4071, petri.kahri@sampo.fi Tapani Turunen, Direktör, TietoEnator, Processing and Network, +358 9 8626 1569, tapani.turunen@tietoenator.com, www.tietoenator.com/weboptimize Med nästan 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com Sampo är Finlands första finanskoncern med full service. Tjänster för placerare och sparare har en central ställning. Sampo erbjuder privat-, företags- och organisationskunder även traditionella tjänster i anslutning till bank-, försäkrings- och investeringsbankverksamhet. www.sampo.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00120/wkr0002.pdf