TietoEnator kehittää mobiilin maksamisen ratkaisun Europolitan Vodafonelle

TietoEnator kehittää mobiilin maksamisen ratkaisun Europolitan Vodafonelle TietoEnatorin omistama Entra on tehnyt sopimuksen Europolitan Vodafonen kanssa uuden maksuympäristön kehittämisestä, joka mahdollistaa palvelujen maksamisen matkapuhelimella. Palvelu on valmis Europolitan Vodafonen lanseerattavaksi vuoden 2002 alkupuolella. Sopimus tukee TietoEnatorin strategiaa laajentaa mobiilien maksuratkaisujen vientiä globaaleille markkinoille. - Matkapuhelin on yhä merkittävämpi jokapäiväinen väline, sanoo Mikael Kluge, joka vastaa mobiili Internet -liiketoiminta-alueesta Europolitan Vodafonessa. Matkapuhelimilla tapahtuva maksaminen on visiomme mukaan merkittävä askel kohti arkipäivää helpottavien palvelujen tarjoamista asiakkaille. Uusi ratkaisu on syntynyt pitkäaikaisessa yhteistyössä TietoEnatorin kanssa. Tutkimme yhdessä mahdollisia tapoja käsitellä maksuja, jotka liittyvät meidän ja muiden operaattorien mobiilien tietopalvelujen lisääntyvään tarjontaan, Mikael Kluge jatkaa. Uusi maksuympäristö antaa asiakkaalle pääsyn moniin eri palveluihin yhden ja saman maksutavan kautta, eikä hänen tarvitse erikseen rekisteröityä jokaisen palveluntarjoajan asiakkaaksi. Näin sekä palveluntarjoajat että maksujen välittäjät, tässä tapauksessa Europolitan Vodafone, saavat uusia tulolähteitä. - Matkapuhelinta on jo kauan pidetty käytännöllisenä maksukanavana, mutta palvelujen toteuttamiseksi ei ole vielä tehty suurisuuntaisia hankkeita. Europolitan Vodafone panostaa nyt voimakkaasti tähän alueeseen. Maksujärjestelmäosaamisemme yhdistyy Europolitan Vodafonen kaukonäköiseen strategiaan, ja yhdessä rakennamme lujan pohjan hyvin toimivalle mobiilille maksuratkaisulle, sanoo Entran toimitusjohtaja Martin Sjöberg. Uusi ympäristö mahdollistaa maksut reaaliajassa mobiileilla päätelaitteilla, jotka voivat perustua joko GSM-, GPRS- tai UMTS- tekniikkaan. Palvelu on tarkoitettu ennen kaikkea digitaalisen sisällön käytännölliseksi maksutavaksi, mutta sitä voidaan käyttää myös fyysisten tuotteiden maksamiseen. Entran ja Europolitan Vodafonen yhteistyö sisältää maksamisen ratkaisun yhteisen markkinoinnin ja myynnin potentiaalisille maksunvälittäjille muilla markkinasegmenteillä ja Ruotsin ulkopuolella. Lisätietoja antaa: Martin Sjöberg, toimitusjohtaja, Entra AB +46 8 597 90 000, martin.sjoberg@entragroup.com Mikael Kluge, mobiili Internet -liiketoiminta-alueen vastaava, Europolitan Vodafone. +46 708 33 12 05 mikael.kluge@europolitan.se Anders Jensen, maksupalvelujen liiketoimintavastaava, Europolitan Vodafone +46 708 33 13 17, anders.jensen@europolitan.se Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Matkaviestinoperaattori Europolitan Vodafone on saanut luvan kolmannen sukupolven matkapuhelinverkon rakentamiseen. Yhtiön vahvuutena on keskittyminen kansainvälisten palvelujen ja laadun kehittämiseen. Europolitan Vodafone työllistää noin 1 500 henkeä. Emoyhtiö Europolitan Holdings AB on noteerattu OM-pörssin Attract 40 -listalla. Enemmistöosakas on brittiläinen Vodafone, joka omistaa 71 prosenttia Europolitan Holdingsista. Loput 29 prosenttia on yksityisten osakkeenomistajien, sijoitusyhtiöiden ja eläkerahastojen omistuksessa. Vodafone-ryhmällä on edustus viidellä mantereella, ja sillä on noin 95 miljoonaa asiakasta (suhteellinen asiakasmäärä, laskettu omistussuhteiden mukaan). www.europolitan.se ja www.vodafone.com. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT00750/bit0001.pdf