Tyresö kommun väljer ekonomisystemet Devis/X

Tyresö kommun väljer ekonomisystemet Devis/X Tyresö kommun är den 100:e kommunkunden som väljer TietoEnators ekonomisystem Devis/X. Systemets funktionalitet och TietoEnators kunskap om kommunmarknadens krav var tunga argument för kommunen. - Vi hade kravet att vår leverantör skulle känna till vår verksamhet och här var TietoEnator starkast. Dessutom är förstås Devis/X ett system med bra rapport- och frågemöjligheter, kort sagt en bra funktionalitet, säger Katarina Leinar, redovisningschef i Tyresö kommun. Färdigt system Tidigare har kommunen använt ett system som inte var anpassat efter kommunal verksamhet, vilket ledde till kostsamma anpassningar från kommunens sida. - Här får vi ett system som är färdigt och inte kräver så stora konsultinsatser, säger Katarina Leinar. - Devis/X är byggt med moderna utvecklingsverktyg och marknadsledande databashanterare vilket innebär att Devis/X hela tiden utvecklas och följer nya tekniktrender. Hela systemet kan hanteras via webbläsare, säger Bertil Nyman på TietoEnator Ekonomi- och Affärssystem. Framtidsplanerna för Tyresö kommun innefattar bland annat elektronisk handel. - Möjligheterna att knyta elektronisk handel och elektronisk hantering av fakturor till systemet är spännande och finns naturligtvis med i våra framtidsplaner. Vi kommer dock att börja i liten skala med att hantera våra interna fakturor elektroniskt, avslutar Katarina Leinar. För mer information, var vänlig kontakta Katarina Leinar, redovisningschef Tyresö kommun, tel: 08-742 91 47, e-post: katarina.leinar@ekonomi.tyreso.se Bertil Nyman, TietoEnator Ekonomi- och affärssystem, tel: 08-749 88 55, e-post: bertil.nyman@tietoenator.com TietoEnator är en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa med mer än 10 000 medarbetare och en omsättning på 1.2 miljarder Euro. Vi erbjuder management-konsulting, systemutveckling, integration, drift och support, kommunikationslösningar, programvaror och produktutveckling. Vi har fördjupad kunskap om våra kunders verksamheter inom branscher som t ex bank och finans, skogsindustri, offentlig sektor och telekommunikation. TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00730/bit0002.pdf