Tivox får order från Swedish Match AB

Tivox får order från Swedish Match AB O-listenoterade verkstadskoncernen Tivox har fått en viktig order från Swedish Match AB. Tivox ska automatisera tillverkningen för snusdosor i papp. Det är Tivox Automation AB som i tuff konkurrens tagit hem ordern. Tivox Automation erbjuder standardiserade såväl som skräddarsydda systemlösningar inklusive maskinsäkerhet med ett brett utbud av verkstadstjänster inom komponenttillverkning. En viktig affär för Tivox och jag ser detta som en första order till en ny kund inom ett nytt marknadssegment. Den är ett bra exempel på hur vår nya inriktning som helhetspartner inom Tivox Automation kan möta kundens kravspecifikation, säger Rolf Axelsson, VD i Tivoxkoncernen. Ordervärdet uppgår till 5,6 MSEK och leverans sker under hösten 2003. För mer information, kontakta Tivox AB, koncernchef Rolf Axelsson, tel: 0502-195 03, mobil: 0705-55 99 32 eller Marknadschef Fredrik Boberg, tel: 0502-195 11, mobil: 0733-50 82 58 Tivox är en svensk verkstadskoncern som är noterad på O-listan. Företaget erbjuder skräddarsydda helhetslösningar och har ett brett utbud av produkter och tjänster inom industriell automation och materialhantering, avancerad plåtbearbetning, svetsning samt skärande bearbetning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/14/20030414BIT00070/wkr0002.pdf

Om oss

Tivox ska utveckla och skapa konkurrenskraftiga företag inom främst verkstadsindustri samt tillhörande handel.