Tivox får strategiskt viktig order från Volvo Personvagnar AB

Tivox får strategiskt viktig order från Volvo Personvagnar AB O-listenoterade verkstadskoncernen Tivox har fått en strategiskt viktig order från Volvo Personvagnar AB. Tivox ska automatisera Volvo Personvagnars nya produktionslinje för vinkelväxlar vid fabriken i Köping. Det är Tivox Automation AB (Process-Verktyg, Tivox Maskin, Star Conveyor och Tivox Safety), som i tuff konkurrens tagit hem ordern. Tivox Automation erbjuder standardiserade såväl som skräddarsydda systemlösningar inklusive maskinsäkerhet och med ett brett utbud av verkstadstjänster inom komponenttillverkning. - En mycket viktig affär för Tivox. Den är ett bra exempel på hur vår nya inriktning som helhetspartner inom Tivox Automation kan möta kundens omfattande kravspecifikation och ta hem en order av den här storleken, säger Rolf Axelsson, VD i Tivoxkoncernen. För mer information, kontakta Tivox AB, koncernchef Rolf Axelsson, tel: 0502-195 00 eller mobil: 0705-55 99 32 eller Lennart Johansson 0502-195 22 mobil: 0708-37 13 10 Tivox är en svensk verkstadskoncern som är noterad på O-listan. Företaget erbjuder skräddarsydda helhetslösningar och har ett brett utbud av produkter och tjänster inom industriell automation och materialhantering, avancerad plåtbearbetning, svetsning samt skärande bearbetning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00960/wkr0002.pdf

Om oss

Tivox ska utveckla och skapa konkurrenskraftiga företag inom främst verkstadsindustri samt tillhörande handel.