Namnbyte till Enad Global 7

Från och med imorgon den 19 mars 2020 kommer nuvarande Toadman Interactive-aktien att handlas under det nya namnet Enad Global 7 (EG7). Namnbytet för den marknadsnoterade aktien träder i kraft som en följd av att det nya företagsnamnet nu har registrerats hos Bolagsverket.

På den extra bolagsstämman den 3 mars beslutades att Enad Global 7 AB ska vara det nya namnet på tidigare Toadman Interactive. Det nya namnet har nu registrerats hos Bolagsverket, varför även bolagets marknadsnoterade aktie byter namn till Enad Global 7 (kortnamn: EG7). Förändringen genomförs imorgon, den 19 mars 2020.

Det strategiska motivet för namnbytet till Enad Global 7 är att tydliggöra koncernstrukturen och strategin med moderföretaget som holdingbolag. Koncernen har för närvarande fyra av varandra fristående divisioner: Toadman Studios, Antimatter Games, Petrol och Sold Out.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Robin Flodin, VD

robin@enadglobal7.com

Alexander Albedj, Styrelseordförande

alex@enadglobal7.com

OM EG7

EG7 är en koncern inom, spelindustrin som utvecklar, marknadsför förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget anställer 100+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter till andra förlag världen över genom sina spelutvecklingsdivisioner Toadman Studios och Antimatter Games. Dessutom har koncernens marknadsavdelning Petrol bidragit till att släppa 1 500+ titlar, varav många världsberömda varumärken såsom Call of Duty, Destiny, Dark Souls och Rage. Koncernens förläggar- och distributionsavdelning Sold Out besitter expertis inom både fysisk och digital förläggning och har tidigare arbetat med Team 17, Rebellion och Frontier Developments. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm med 200 anställda i 8 kontor världen över.

Nasdaq First North Growth Market Ticker Symbol: EG7

Certifierad rådgivare: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00

VIKTIG INFORMATION

Styrelsen för Enad Global 7 AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.