Toadman släpper ny trailer för IGI : Origins idag

Toadman Interactive AB (publ) (“Toadman”) har idag kl.17 CET släppt en trailer för IGI : Origins (tidigare kallad Project I.G.I. 3), vilket är ett spel som Toadman äger samtliga rättigheter till. IGI : Origins är en uppföljare till agentspelet Project IGI som släpptes under tidigt 2000-tal och har spelats av miljontals spelare på global basis.

Trailern är det första större projektet som visar på samarbetet mellan Toadman och dess dotterbolag som blivit förvärvade nyligen. Toadman har initierat liknande marknadsföringsinitiativ för samtliga Toadman-ägda spel och resultatet av detta arbete kommer att släppas under den kommande tiden.

För att se trailern, gå in på följande länk https://youtu.be/UOh0VvNKXX0 eller gå in på Toadmans hemsida www.toadmaninteractive.com.

FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA

Robin Flodin, CEO

OM TOADMAN

Toadman utvecklar och marknadsför PC, konsol och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget anställer 100+ spelutvecklare och utvecklar sina egna originella IP:n, samt är konsulter för andra förläggare världen över genom Toadmans spelutvecklingsdivision. I tillägg, har bolagets marknadsföringsdivision hjälpt till i att släppa 1500+ speltitlar, många av dem är världskända varumärken såsom Call of Duty, Destiny, Dark Souls och Rage. Bolaget har sitt huvudkvarter i Stockholm och har ca 200 anställda i 6 kontor världen över.

Nasdaq First North Ticker Symbol: TOAD

Certified Adviser: Eminova Fondkomission AB, Tel: +46 8 684 211 00