Elin Lydahl blir ny vd på Tom Tits Experiment

Tom Tits Experiments styrelse har utsett Elin Lydahl till ny vd för företaget. Elin Lydahl kommer närmast från bransch- och arbetsgivarorganisationen Teko.

Elin Lydahl har en bakgrund som civilingenjör och har sedan 2013 arbetat som generalsekreterare för bransch- och arbetsgivarorganisationen TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag. Hon har tidigare haft flera chefs- och ledaruppdrag i teknikbranschen, bland annat som hållbarhetschef på Sweco Energuide.

– Det ska bli jätteroligt att få fortsätta utveckla verksamheten på Tom Tits Experiment. Det är ett spännande bolag som verkligen sätter kundens upplevelse främst. Jag gillar nytänkandet kring naturvetenskap och teknik och kommer att göra mitt bästa tillsammans med mina nya kollegor för att få ännu fler besökare att hitta hit, säger Elin Lydahl.

Anders Lago, styrelseordförande, är mycket glad över att kunna välkomna Elin Lydahl till Tom Tits Experiment och Telgekoncernen.

– Elin Lydahl kommer tillsammans med styrelsen ha goda förutsättningar att vidareutveckla Tom Tits Experiment. Med en bakgrund inom svensk industri och Teknikföretagens branschorganisationer har hon erfarenhet och kunskap som är värdefull i Tom Tits arbete med att höja intresset för naturvetenskap och teknik. Hon har också ett brett kontaktnät inom näringslivet och akademi, vilket kan bidra till att skapa nya samarbeten.

Telgekoncernens chef Stefan Hollmark är även han mycket nöjd över rekryteringen.

– Det är med glädje jag välkomnar Elin Lydahl till Tom Tits Experiment. Hon har helt rätt kompetensprofil för att leda och utveckla Tom Tits Experiment och se till att varumärket utvecklas på bästa sätt.

Elin Lydahl tillträder som vd i september.

För mer information kontakta gärna:

Stefan Hollmark, koncernchef Telgekoncernen, 08-550 220 08

Anders Lago, styrelseordförande Tom Tits Experiment, 0708-51 84 61