Jakarta Stad startar pilotprojekt med Transiros produkter för stadens bussterminaler

Jakarta Stad startar i juli ett pilotprojekt med Transiros produkter för att effektivisera arbetet på en av stadens bussterminaler. Vid positivt resultat kommer produkterna börja användas på stadens samtliga 23 terminaler. Transiros VD Tobias Beckman kommer vara på plats i Jakarta i 4 veckor för att säkerställa en bra uppstart av projektet.

Jakarta Stad startar i juli ett pilotprojekt med Transiros produkter för att effektivisera arbetet på en av stadens bussterminaler i Pulo Gebang. Terminalen är den största av sitt slag i Sydostasien och är den mest använda av bussar med destinationer till och från centrala och östra Java.

“Det känns såklart otroligt kul att kunna vara med i ett projekt av den här storleken. Terminalen där testet äger rum är toppmodern och nästan helt nybyggd. Att Transiro kan vara med och erbjuda den senaste tekniken till deras arbete är en större milstolpe än någon av oss kunnat föreställa oss.”, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Pilotprojektet startar i juli månad och Transiro uppskattar att första fasen av projektet kommer att fortgå under resten av 2017.

Potentiellt ordervärde uppskattas vara ca 6-8 miljoner på 24 månader.

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com