Jakarta Stads pilotprojekt är igång och rullar

Jakarta Stads pilotprojekt som startade i juli är, sedan 11:e Augusti, igång och rullar med skarpa bussar. Nu skall det samlas in data så att Jakarta Stad kan utvärdera pilotprojektet och se vad som behöver göras för att gå vidare med en beställning för alla 23 bussterminaler i Jakarta.

Jakarta Stad startade i juli ett pilotprojekt med Transiros produkter för att effektivisera arbetet på stadens bussterminaler. Transiros VD Tobias Beckman var på plats i Jakarta i 4 veckor för att säkerställa en bra uppstart av projektet.

“Uppstarten utav pilotprojektet gick enligt planerna och nu är allt uppe och rullar. Jakarta Stad var väldigt imponerade och överaskade hur fort och bra allt fungerade. Det känns väldigt skönt att vi lyckades få igång pilotprojektet enligt deras önskemål så fort. Det ger oss goda förutsättningar för ett positivt utfall utav pilotprojektet i slutändan.”, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com