Storkund lägger tilläggsbeställning hos Transiro

En av Transiros storkunder gör nu en beställning för att vidareutveckla sina befintliga produkter. Beställningen görs i form av en samlad mängd konsulttimmar med initialt ordervärde på ca 150 000 kr.

Transiro erbjuder molnbaserade produkter till transportbranschen med en abonnemangsbaserad affärsmodell. Från större kunder finns det även ofta en efterfrågan av vidare anpassning av produkterna efter kundspecifika behov med nya funktioner och tillägg. Transiros möter denna efterfrågan genom dedikerad utveckling på konsultbasis, med timvis betalning. Detta gör att man kan erbjuda färdiga produkter till en stor del av marknaden, samtidigt som man kan möta behovet av större och mer unika lösningar från större aktörer.

“Det känns bra att vi fortsätter hålla hög nivå i vårt arbete. Att nöjda kunder gör mer beställningar och ökar avtal är såklart det bästa kvittot för oss och vår verksamhet. För flera delar av transportbranschen börjar nu en högsäsong med extra hög arbetsbelastning. Trots detta är det många som tar sig tid och öppnar dörren för oss och våra lösningar. Att större delar av marknaden ska överväga en övergång till oss och våra produkter ser jag bara som en tidsfråga”, säger Tobias Beckman, VD för Transiro.

Transiro skapar smarta och branschanpassade produkter för orderhantering av transporter. Genom att utveckla och förbättra alla delar av orderhanteringen sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Med den senaste funktionaliteten alltid tillgänglig och en dynamiska anpassad prismodell kan transportföretag, oavsett storlek, utnyttja kraften i Transiros produkter från dag ett och skala sina kostnader i takt med sin egen tillväxt av fordon. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens lösningar – idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com