Transiro expanderar verksamheten till Indonesien

Transiro expanderar sin verksamhet internationellt genom att öppna upp ett säljkontor i Jakarta, Indonesien. VD Tobias Beckman var på plats och hjälpte till att starta upp verksamheten.

VD Tobias Beckman var, i senaste månadsskiftet, på plats i Jakarta och träffade lokal personal, utbildade i Transiros produkter och deltog i ett antal säljmöten för potentiella kunder.

Kontoret kommer initialt att bestå av en heltidsanställd och två deltidsanställda personer.

“Uppstarten har gått över förväntan. Vi har kontakter på plats sedan tidigare och jag hann med en hel del kundmöten, med positiv respons, under tiden jag var på plats. Det märks att den Indonesiska marknaden har ett behov av våra produkter och säljcyklerna har stor potential att vara betydligt kortare än i Sverige. Detta kom som ett extra positivt besked för oss och jag tror att verksamheten här snabbt kommer komplettera vår övriga säljverksamhet på ett bra sätt", säger Transiros VD Tobias Beckman

Med 260 miljoner invånare och en ekonomi som förväntas bli den 7:e största i världen till 2030, är Indonesien en stark marknad för Transiro att utgå ifrån, för att inom kort möta potentiella kunder i flera delar av Sydostasien.

Transiro skapar smarta och branschanpassade produkter för orderhantering av transporter. Genom att utveckla och förbättra alla delar av orderhanteringen sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Med den senaste funktionaliteten alltid tillgänglig och en dynamiska anpassad prismodell kan transportföretag, oavsett storlek, utnyttja kraften i Transiros produkter från dag ett och skala sina kostnader i takt med sin egen tillväxt av fordon. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens lösningar – idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com