Transiro Int. AB avser kalla till en extra bolagsstämma för att ändra bolagsordningen

Stockholm 2019-12-05

Transiro Int. AB avser att kalla till bolagsstämma för att höja gränserna för aktiekapital och antal aktier i bolagsordningen samt få ett bemyndigande att genomföra en riktad emission med avsikt att betala förvärvet av Wifog Sverige AB. Som tidigare kommunicerats i pressmeddelande Transiro Int. AB:s styrelse beslutar om förvärv av Wifog Sverige AB 2019-12-05, betalas förvärvet med en revers som kommer att konverteras till 100 000 000 aktier till kursen 0,12 kr i Transiro Int. AB via en riktad emission.

Den extra bolagstämman planeras att hållas fredag den 29 januari 2020, kl 10 i bolagets lokaler på Karlavägen 58 i Stockholm. Formell kallelse och agenda publiceras senast 4 veckor innan enligt bolagsordningen.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.

Denna information är sådan information som Transiro Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 5 december 2019, kl. 09:30 CET.