Transiro sluter avtal med fyra nya kunder för Kassanova Affärssystem

Stockholm 2019-11-19

Teknikbolaget Transiro har tecknat avtal med fyra nya kunder för Kassanova Affärssystem. Det samlade ordervärdet uppgår till drygt 700 000 kronor och avtalsperioden sträcker sig fram t.o.m. december 2020. Kunderna det rör sig om är RM Färg i Västervik, Striddes handels i Växjö, Strömstad Järn & Fritid samt Sandholms Färg & Golv i Högsby.

"Med dessa fyra nya licensavtal så stärker vi ytterligare Kassanova Affärssystems position som ledande affärssystem i kedjorna Nordsjö Idé & Design samt Bolist och Järnia. Vi ser nu fram emot att fortsätta utveckla systemet tillsammans med våra kunder där lojalitetsplattformen genom det planerade förvärvet av Wifog Sverige AB står först på tur”, säger Mika Oksanen försäljningsansvarig för Kassanova.

"Som ny ägare av Nordsjö Idé & Design butiken i Västervik har jag beslutat att se över den befintliga uppsättningen och effektivisera det vi kan från start. I samband med detta har vi valt att gå över till Kassanova Affärssystem från en av konkurrenterna då vår bedömning är att Kassanova är bättre anpassat för vår specifika verksamhet. Då vi ingår i kedjan Nordsjö Idé & Design finns det även ett centralt avtal att utgå ifrån och det känns även tryggt med så många bra referenser”, säger Robert Möller ägare av RM Färg i Västervik.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.