Transiro sluter avtal med två nya kunder för Kassanova Affärssystem

Stockholm 2020-04-27

Teknikbolaget Transiro Retail AB har tecknat avtal med två nya kunder för Kassanova Affärssystem. Det totala ordervärdet uppgår till 360 000 kr med avtalsperioder som sträcker sig till och med december 2021.

Teknikbolaget Transiro Retail AB har tecknat avtal med Bloms Trä och Bergs Golventreprenad gällande Kassanova Affärssystem. Bloms Trä är ett familjeföretag i Kvistorp utanför Nässjö som drivs i tredje generationen. Verksamheten startade redan på 40-talet och de har stor erfarenhet och kunskap kring tillverkning av sågade och hyvlade trävaror. Företaget består idag av ett modernt datorstyrt hyvleri med bandsåg och exaktkap samt en ny välsorterad bygghandel. För att ytterligare effektivisera verksamheten väljer man nu att installera Kassanova Affärssystem som ett stöd för både bygghandeln och kontoret. Transiro har även byggt en integration mot det virkesprogram som företaget ska använda för inköp, produktion och leverans av virkespaket för att ytterligare förenkla det dagliga arbetet.

Bergs Golventreprenad, som tillhör kedjan Nordsjö Idé & Design, öppnar en ny färgbutik i Falun och väljer i samband med detta att installera Kassanova Affärssystem. Butiken får därmed tillgång till ett modernt system anpassat för fackhandeln samt unika funktioner för kedjan Nordsjö Idé & Design.

”Den flexibilitet, med unika utvecklingsuppdrag, som vi kan erbjuda vid försäljning av Kassanova Affärssystem gör att vi även kan möta behovet av en mer skräddarsydd systemlösning. Vi lägger stort fokus på kundens behov och önskemål för att kunna presentera en väl fungerande lösning för systemstöd ute i verksamheten. Det i sin tur skapar bra förutsättningar för ett långvarigt samarbete”, säger Mika Oksanen försäljningsansvarig för Kassanova Affärssystem.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har tre produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel, Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige samt Wifog mobile, en MVNO i Tre:s nät med möjlighet till reklamfinansiera samtal, sms och surf . Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.