Transiro startar försäljning mot segmentet lastbilar

Nu har Transiro anpassat sina produkter för företag som hanterar lastbilar. Ett segment som är ca 50 gånger större än hela segmentet för buss. Sedan tidigare har Transiro kunder inom segmenten tåg, buss och taxi.

Transiro är nu klara med anpassningen av sina produkter för segmentet lastbilstransporter. Detta ger Transiro en större marknad att sälja sina produkter på, samtidigt som det ger fler företag möjligheten att förenkla vardagen för sina anställda och de människor som väntar på nästa leverans. Antalet lätta och tunga lastbilar/dragbilar i Sverige år 2016 var 616 178 st enligt Statistika Centralbyrån medan i Indonesien år 2015 var antalet ca 3 400 000 st enligt en undersökning utav företag Ipsos.

“Vi är glada att vi nu är redo att sälja våra produkter inom ytterligare ett segment, där vi verkligen känner att vi kan hjälpa människor att få en bättre vardag. Segmentet för lastbilstransporter är ett extremt stort segment och potentialen för vår verksamhet står verkligen i paritet med dess storlek. Vi har haft dialoger med aktörer under anpassningen och räknar med att få in vår första kund inom lastbilstransport redan inom de kommande månaderna”, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Transiro skapar smarta och branschanpassade produkter för orderhantering av transporter. Genom att utveckla och förbättra alla delar av orderhanteringen sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Med den senaste funktionaliteten alltid tillgänglig och en dynamiska anpassad prismodell kan transportföretag, oavsett storlek, utnyttja kraften i Transiros produkter från dag ett och skala sina kostnader i takt med sin egen tillväxt av fordon. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens lösningar – idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com