Transiro tecknar avtal med fyra nya bussbolag

Stockholm 2020-11-05

Transiro Eco Transport har tecknat avtal med fyra nya bussbolag avseende sitt planeringsystem Klartext. Det totala ordervärdet uppgår till omkring 500.000:- och avtalet löper till och med december 2021.

Transiro Eco Transport tecknar avtal med fyra nya bussbolag. Det totala ordervärdet uppgår till omkring 500.000:- och alla fyra avtal löper till och med december 2021. Transiros dotterbolag ECO Transport med sin produkt Klartext fortsätter att stärka sin position som det marknadsledande bolaget i Sverige inom planeringssystem för bussbranschen. Bolaget har tecknat avtal med fyra nya bussbolag och det totala ordervärdet uppgår till omkring 500.000:-. Samtliga avtal löper till och med december 2021, därefter förlängs de med 12 månader i taget.

“Det är mycket glädjande att bolag i bussbranschen satsar framåt under den pågående covid-19 pandemin. Våra kunder med verksamhet inom beställningstrafik kämpar hårt och vi är glada att kunna stötta dem i att effektivisera sitt dagliga arbete”, säger Fredrik Schön, Business Unit Manager på Transiro Eco Transport.

Transiro har 20 års erfarenhet av att utveckla och sälja produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har tre produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel, Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige samt Wifog mobile, en MVNO i Tre:s nät med möjlighet till reklamfinansierade samtal, sms och surf. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.