Transiro visar upp nytt koncept och skickar en påminnelse till branschen

Transiro vill se en fortsatt utveckling med ny teknik i transportbranschen, men vill påminna branschen om att syftet med dess utveckling är att förbättra för de människor som verkar i och omkring den. Nu visar Transiro upp sitt nya koncept där man vill belysa sin egen vision och påpeka att det är resenärerna som är i fokus vid utvecklingen av företagets produkter.

Konceptet är ett förtydligande av Transiros egen vision och en inbjudan till fler att använda produkter och lösningar som skapar en bättre vardag för de många människorna.

Konceptet grundar sig i det manifest som Transiro tagit fram internt och som kommer att marknadsföras vidare på olika sätt i både köpta och egna kanaler, samt fortsätta vara grunden till Transiros verksamhet och fortsatta kommunikation.

“Att visa upp oss och vad vårt företag står för är en viktig del för oss som nytt bolag. Att tänka på resenärerna först handlar ofta om transparens i dagens samhälle där information har blivit den mest värdefulla valutan. Våra produkter erbjuder funktioner som förenklar och förbättrar företags dagliga arbete, men de ger också företagen en möjlighet att värna mer om miljön, tänka mer på sina anställda och dela information om exempelvis ankomsttider och lokalisering av fordon till sina resenärer. Vi vill att när branschen fortsätter att utvecklas med ny teknik, att den gör det utan att glömma bort att syftet med dess utveckling är att förbättra för de människor som verkar i och omkring den. Det handlar om människor”, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Se manifestet för det nya konceptet och videon på www.transiro.se/om-transiro

Transiro skapar smarta och branschanpassade produkter för orderhantering av transporter. Genom att utveckla och förbättra alla delar av orderhanteringen sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Med den senaste funktionaliteten alltid tillgänglig och en dynamiska anpassad prismodell kan transportföretag, oavsett storlek, utnyttja kraften i Transiros produkter från dag ett och skala sina kostnader i takt med sin egen tillväxt av fordon. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens lösningar – idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com