Uppdatering avseende förvärvet av Wifog Sverige AB

Stockholm 2019-11-14

Enligt pressmeddelande från Wifog Holding AB idag den 14 november visar dotterbolaget Wifog Sverige AB, vilket är under uppköp av Transiro Int. AB, för första gången i bolagets historia ett positivt resultat och kassaflöde med en lovande prognos även för november.

"Det är glädjande att Wifog nu kan kommunicera det vi ser under pågående due diligence-process”, säger Johan Eriksson, VD för Transiro Int. AB.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com