Pressinbjudan: "Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden"

Välkommen på lunchseminarium den 6 november om rapporten Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden.

Transportföretagen har genom WSP låtit ta fram rapporten ”Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden – Västernorrlands län”. Rapporten visar tydligt sambandet mellan investeringar i infrastruktur och ekonomisk tillväxt. I Västernorrlands län skulle en amortering av infrastrukturskulden innebära investeringar omfattande 4,1 miljarder kronor och drygt 4600 nya jobb till år 2030.

Transportföretagens vice vd Maria Nygren kommer att presentera rapporten på Svenskt Näringslivs regionkontor i Sundsvall och i samband med presentationen bjuds det på lunch.

Läs rapporten för hela riket på transportforetagen.se eller ladda ner rapporten för Västernorrlands län bifogad i detta mail.

Tid: 6 november kl 11:00-13:00
Plats: Svenskt Näringslivs regionkontor, Torggatan 4, Sundsvall
OSA senast den 4 november till ebba.fredin@transportforetagen.se eller 0730-447120
OBS anmäl eventuella allergier!

Välkommen!

Transportföretagen är en gruppering inom Svenskt Näringsliv för åtta arbetsgivar- och branschförbund i Transportnäringen. Vi ger råd och stöd i arbetsgivarfrågor och folkbildar om transporternas betydelse för näringsliv och samhälle, tillväxt och välfärd. Våra åtta förbund, Biltrafikens Arbetsgivareförbund (BA), Sveriges Bussföretag, Motorbranschens Arbetsgivareförbund (MAF), Petroleumbranschens Arbetsgivareförbund (PAF), Sjöfartens Arbetsgivareförbund (SARF), Svenska FlygBranschen (SFB), Sveriges Hamnar och Transportindustriförbundet, har cirka 10 700 medlemsföretag med runt 167 300 anställda.

Taggar:

Transportföretagen är transportnäringens och säkerhetsbranschens bransch- och arbetsgivarorganisation och samlar 9 700 medlemsföretag med cirka 221 500 anställda.