Ta chansen att nominera till Hållbarhetspriset!

Nominera till Transportföretagens Hållbarhetspris 2018 för en transportsäker, transportsmart och hållbar framtid! Sista ansökningsdag är den 21 september.

Hållbarhetspriset delas ut den 14 november på Norrsken House i Stockholm. Priset syftar till att lyfta och synliggöra branschens miljöarbete genom att uppmuntra företag, personer och organisationer inom transportbranschen att satsa på effektiva lösningar för minskad miljöpåverkan.

”Transportnäringen genomgår en spännande utveckling där ny teknik bidrar till transportsmarta lösningar för minskad miljöpåverkan. För att uppmuntra, lyfta och uppmärksamma företagens satsningar och engagemang, delar vi för andra året i rad ut vårt Hållbarhetspris till ett företag, person eller organisation som arbetar för en mer hållbar transportsektor”, säger Mattias Dahl, vd på Transportföretagen.

Hållbarhetsfrågan är en av transportbranschens största och viktigaste utmaningar. Därför behöver företagen uppmuntras till hållbarhetsarbete genom att investera och satsa på effektiva och smarta lösningar. Det är inte genom extraskatter eller politiska styrmedel som innovation skapas utan genom uppmuntran, goda förebilder och goda villkor.

”Behovet av transporter ökar dag för dag. Samtidigt ställer ägare, kunder och lagstiftare krav på att transporterna ska vara hållbara, effektiva och utsläppssnåla. En tuff utmaning som transportbranschen har antagit", avslutar Mattias Dahl.

Sista dag att nominera är den 21 september. Priset kommer att delas ut under en festlig ceremoni på Norrsken House (Birgerjarlsgatan 57) i Stockholm den 14 november klockan 18:00.

Läs mer om Hållbarhetspriset samt instruktioner om att nominera här!

För mer information kontakta Ebba Fredin, pressansvarig, Transportföretagen, 0730-447120 eller ebba.fredin@transportforetagen.se

Transportföretagen är transportnäringen och säkerhetsbranschens bransch- och arbetsgivarorganisation och samlar 10 300 medlemsföretag med ca 211 000 anställda.

Transportföretagen är transportnäringens och säkerhetsbranschens bransch- och arbetsgivarorganisation och samlar 10 100 medlemsföretag med ca 217 000 anställda.