Transtema fokuserar på rekrytering under Telekomdagarna

Transtema fokuserar på rekrytering under Telekomdagarna Under Telekomdagarna på Sollentunamässan 23-25e Maj kommer Transtema att fokusera på rekrytering av mer personal till sin verksamhet. Brist på kompetent personal utgör just nu det största hotet mot Transtemas expansion inom och utom Sverige. Under mässdagarna kommer Transtemas personal att finnas på plats för frågor och diskussion för de som är intresserade av en ny karriär inom trådlös bredbandsaccess, både för teknik och marknadsfunktioner. Detta är ett av de steg som Transtema tar den närmaste tiden i syfte att snabbare kunna expandera sin verksamhet. Transtema är verksamma i teknikens framkant vad gäller trådlös bredbandsteknik med flera intressanta projekt i och utanför Sverige. "Våra kunder är nya operatörer som köper Transtemas kompetens och erfarenhet inom trådlös accessteknik. Därför behöver vi mer personal som har eller snabbt kan skaffa sig den här kunskapen om tekniken och marknaden" säger Magnus Johansson VD på Transtema. "Marknaden för trådlös bredbandsaccess befinner sig i ett uppstartsläge i hela Europa och det är därför viktigt att snabbt etablera Transtema i så många länder som möjligt." Transtemas affärsidé är att ligga i den trådlösa teknikens framkant för att erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster kring planering, utrullning och drift av bredbandsnät. Dessa tjänster gäller såväl affärsmässiga som tekniska tjänster. Bredbandsoperatören skall istället fokusera på det som är det viktigaste för dem, att skapa nya tjänster och sälja dessa till sina kunder. De kompetensområden som i första hand är aktuella för Transtema är Säljare, Projektledare, Nätverksingenjörer samt Radioingenjörer. Idag finns Transtema i Stockholm och Göteborg, innan året är slut skall Transtema finnas i minst tre länder till i Europa. För mer information om Transtema och om att arbeta på Transtema, kontakta Jonas Larsson på telefon 0703-411 876 eller mail jla@transtema.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/22/20000522BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/22/20000522BIT00300/bit0002.pdf

Om oss

Transtema levererar tjänster och lösningar till kunder som efterfrågar ett brett tekniskt kunnande inom nätverk och kommunikation.