Apropå att 3 presenterat sitt erbjudande i Danmark

Apropå att 3 presenterat sitt erbjudande i Danmark Idag har 3 presenterat sitt danska erbjudande på en presskonferens i Köpenhamn. Erbjudandet består av mobila bredbandstjänster som videosamtal och videoinnehåll med flera danska innehållsleverantörer. På måndag inleds förbokning av videomobiler i Danmark på www.3.dk, i 3butiker i Köpenhamn och Lyngby samt hos utvalda återförsäljare. Mer information om det danska erbjudandet finns på www.3.dk. Apropå detta säger vi detta: - Vi har byggt upp system och tjänster gemensamt för 3 i Skandinavien, säger Chris Bannister, VD för 3 i Skandinavien. Det är enda sättet att säkerställa synergier och snabb överföring av kunskap och tjänster mellan länderna. Den plattform som vårt svenska och danska erbjudande baseras på är planerad att också användas i Norge. Den är till stor del utvecklad tillsammans med resten av Hutchisongruppen globalt. För mer information vänligen kontakta: Mika Bildsøe Lassen +45 2524 5452 mika.lassen@3.dk Kommunikationschef, 3 i Danmark. Niclas Lilja +46(0)735 33 7090 niclas.lilja@tre.se Kommunikationschef, 3 i Skandinavien: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00720/wkr0002.pdf